כשלים בבטיחות וזוהמה: סגן הרמטכ"ל בביקורת קשה על בסיס צאלים

אלוף אייל זמיר קיים סיור במתקן האימונים המרכזי של זרוע היבשה וזיהה, בין היתר, פערים במשמעת, לכלוך רב ודגל ישראל קרוע – והשעה את נגד המשמעת. דו"צ: התגלו כשלים שאינם עומדים בסטנדרט

מסדר בבסיס צאלים
מסדר בבסיס צאלים | צילום: חדשות 13

סגן הרמטכ"ל אייל זמיר השעה היום (רביעי) את נגד משמעת מתקן האימונים המרכזי של זרוע היבשה, צאלים - עד לסיום תחקיר בנושא. זאת, בעקבות כשלים שנתגלו במהלך סיור נראות לבסיסי צה"ל המרכזיים שערך האלוף זמיר. דובר צה"ל התייחס למקרה, ואמר: "במהלך סיור שביצע לנראות המחנה, בחינת משקיות, תהליכי התייעלות ומשמעת התגלו כשלים שאינם עומדים בסטנדרט הנדרש בצה"ל".

במהלך הסיור בבסיס נמצאו פערים במשמעת, לכלוך וזוהמה, ליקויים בתהליכי בטיחות, התייעלות ומשמעות וכן נמצא דגל ישראל קרוע. כמו כן, צויין כי שירותי הבסיס היו מזוהמים, ושגרת היום הוגדרה "חמורה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות ריבוי תלונות: צה"ל יסדיר ביקורי הורים בבסיסים בשבתות

בניגוד לעמדת צה"ל: בנט הודיע – לא נשחרר יותר גופות מחבלים

גנץ: נתניהו אמר שמישהו התבלבל בעזה – הבלבול היה אצלנו

לש''ביה צאלים
לש''ביה צאלים | צילום: חדשות 13

בתחילת השבוע הודיע ראש מחלקת תשתיות, אלוף משנה מיקי בן חמו, כי השבוע יתקיים מסדר הרמטכ"ל בכל יחידות צה"ל לכל אורכה של המדינה. הפרמטרים שנבחנו בביקורת הינם: נראות וחזות, משקיות המחנה, בטיחות, אבטחה, יזמות וחדשנות בתחומי המחזור והאקולוגיה.

"המסדר הוא סיומו של תהליך של כחצי שנה בו שיפרנו את הנראות של הבסיסים", נכתב בהודעת דובר צה"ל בטרם החל סיכום המבצע, "הדגשנו בפני היחידות שצריך להתכונן בשיטת 'עשה זאת בעצמך' - הם עשו זאת בעצמם ולא סיפקנו משאבים".