תיעוד: כוח צה"ל הותקף בנגב במהלך מרדף אחר חשודים בגניבת ציוד

מספר קצינים זיהו חשד לגניבת ציוד בבסיס צאלים וביצעו מרדף אחר הרכב החשוד, במהלכו הם כותרו ע"י רכבים נוספים. הקצינים דיווחו למשטרה ולאחר מכן אחד מהם ירה באוויר

זמן צפייה: 01:49

כוח צה"ל הותקף ביום ראשון במהלך מרדף אחר חשודים בגניבת ציוד סמוך לבסיס צאלים שבדרום הארץ. מדובר צה"ל נמסר היום (שלישי) כי במהלך אימון בשטחי צאלים מספר קצינים זיהו חשד לגניבת ציוד צבאי ממקום האימון וביצעו מרדף אחר הרכב החשוד.

במהלך המרדף הגיעו רכבים חשודים נוספים של תושבי הפזורה הבדואית והקיפו את הג'יפ של הכוח באופן מאיים. הקצינים דיווחו למשטרת ישראל על האירוע ועצרו בצד הדרך. לאור ההתקהלות המסוכנת שנוצרה סביבם לאחר העצירה, ירה אחד הקצינים כדור באוויר. שוטרים הגיעו למקום והוגשה תלונה כלפי המעורבים באירוע.

תיעוד תקרית בנגב
תיעוד תקרית בנגב | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "אנו רואים בחומרה כל ניסיון פגיעה בחיילי ורכוש צה"ל, ובהתאם עם קבלת הדיווח אודות הארוע, הגיעו למקום כוחות משטרה ונפתחה חקירה שעודנה בראשיתה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות, לפעול למיצוי הדין עם המעורבים ולהיאבק בעברייני הרכוש ובריונות הכביש באשר הם".

מדובר צה״ל נמסר בתגובה כי "במהלך אימון בשטחי האש של בסיס צאלים, זיהו מספר קצינים חשד לגניבת ציוד צבאי ממקום האימון וביצעו מרדף אחר הרכב החשוד. במהלך המרדף הגיעו רכבים חשודים נוספים והקיפו את הג'יפ של הכוח באופן מאיים ועברייני. הקצינים דיווחו למשטרת ישראל על האירוע ועצרו בצד הדרך. לאור ההתקהלות המסוכנת שנוצרה סביבם לאחר העצירה, ירה אחד הקצינים כדור באוויר. שוטרים הגיעו למקום והוגשה תלונה כלפי המעורבים באירוע. בנוסף בוצע תחקור ראשוני על ידי המפקדים והופקו הלקחים הרלוונטיים לאירועים מסוג זה. צה"ל רואה בחומרה ניסיון פגיעה מכל סוג שהוא בחיילי צה"ל".

תנועת רגבים הגיבה לאירוע ואמרה כי "הגיע זמן ריבונות. גם בנגב. ‏בזמן שכולם מתעסקים בריבונות ביהודה ושומרון, הנגב ממשיך להיות הפנים המביכות של מדינת ישראל. ‏ג'יפ צה"ל, מוקף בנהגים פראי אדם, שנוסעים כמו מטורפים ועושים תנועות גסות. ‏והכל מוצג בטיקטוק בגאווה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא לתיעוד וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "פשוט לא יאומן. מדינה בהתפרקות". גם ראש המוסד לשעבר דני יתום התבטא נגד האירוע ואמר: "‏לא מקללים את חיילי צה"ל. לא מאיימים על חיילי צה"ל, ובוודאי שלא מרימים יד על חיילי צה"ל. העימות של חבורת עבריינים מהפזורה הבדואית עם קציני צה"ל ולוחמיו הוא קו אדום. השר אוחנה ומ"מ המפכ"ל כהן, לטיפולכם".