איראן על הניסוי במרכז הארץ: "טיל גרעיני שמכוון אלינו"

שר החוץ האיראני תקף את ארה"ב והמעצמות על כך שהן תוקפות את טהראן בנוגע לנשק שלה, אך מעלימות עין מהיכולות הצבאיות של ישראל: "לא מתלוננות על ארסנל הגרעין היחיד במערב אסיה"

זמן צפייה: 01:58

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס הערב (שישי) לניסוי "מערכת הנעה רקטית", שלפי פרסומים זרים קשור לטילי קרקע-קרקע מסוג יריחו 4 הנמצאים בפיתוח, שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים: "ישראל עשה ניסוי בטיל גרעיני המכוון לאיראן".

"בריטניה, צרפת, גרמניה וארה"ב אף פעם לא מתלוננות על ארסנל הגרעין היחיד במערב אסיה - החמוש בטילים שמתוכננים לשאת נשק גרעיני, אך חוטפות שבץ בתגובה לטילים הקונבנציונליים וההגנתיים שלנו".

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן
מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן | צילום: רויטורס

כאמור, הבוקר הודיע משרד הביטחון כי ביצע ניסוי של "מערכת הנעה רקטית" מבסיס במרכז הארץ. מדובר בניסוי שמועדו נקבע מראש, ועל פי הודעת מערכת הביטחון – בוצע כמתוכנן. בתיעוד ניתן לראות שובל לבן בשמי גוש דן, שמסמן את מעוף הטיל. בין היתר, נראה השובל מעל כלי רכב בעיר במרז הארץ, מעל שטחים חקלאיים ומעל חוף הים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191206-0756' autoplay='0' credit='קבוצת קומיוניקישן' desc='ניסוי מערכת הנעה רקטית' kid='1_z6mkh1gp' duration='10'']

על פי פרסומים זרים, ישראל מפתחת סדרת טילי קרקע-קרקע מסוג יריחו 4, שהטווח שלהם מגיע לאלפי קילומטרים והם מסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים. ישראל מעולם לא ירתה טיל מסוג זה באופן מבצעי, ועל פי הנטען המדינה חשפה בכמה הזדמנויות את היכולת הזו כדי להרתיע את אויביה.