אזעקה באמצע שחייה לילית: זוהה שיגור מעזה - שנפל בשטח הרצועה

לאחר שהופעלה אזעקה במושב נתיב העשרה, הנוכחים נאלצו לרוץ מהבריכה לממ"ד: "קשה לראות 50 ילדים צורחים". בתגובה לשיגור, צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

זמן צפייה: 04:25

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) במושב נתיב העשרה - כך אישר דובר צה"ל והוסיף כי השיגור זוהה משטח רצועת עזה ולא חצה לשטח ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. תושבי האזור דיווחו על קולות פיצוץ. ממועצה אזורית חוף אשקלון נמסר כי "הנושא בבדיקה ואין הנחיות מיוחדות". בתגובה לשיגור, צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה.

אם מנתיב העשרה סיפרה כי בזמן שעשרות הורים וילדים היו בשחייה לילית בבריכה נשמעה האזעקה: "כל הילדים רצו לממ"ד בבריכה. ילדים היו בבהלה ובכו. היו ילדים בגילי 12-10 שנשארו בבריכה עם חברים ללא ההורים ונסענו בטירוף לאסוף אותם מהבריכה. סיוט". אם נוספת שהייתה בשחייה הלילית ציינה כי "הערב זו שחייה לילית אחרונה ובאו המון ילדים יחסית לכל מה שבאו באוגוסט. היה ממש קשה לראות 50 ילדים צורחים ומנסים להגיע לממ"ד".

לכתבות נוספות בנושא >>

"אסור לנו לפחד": תושבי הצפון והדרום על המתיחות בגזרתם

תושב הדרום על רגעי האימה בפסטיבל בשדרות: "אנשים נאלמו דום"

ארבעה פצמ"רים שוגרו לעבר ישראל; צה"ל תקף בתגובה עמדת חמאס

הבריכה הריקה לאחר צבע אדום
הבריכה הריקה לאחר צבע אדום

יפעת בן שושן, תושבת מושב נתיב עשרה סיפרה כי "היו צרחות אימה, ילדים היו במרכז הבריכה, חמישים ילדים בתוך המים - פתאום אזעקה. זה מטורף. הילדים רצו ישר למיגונית, היינו שלושה מבוגרים מחוץ למים, הילדים פחדו מאוד. עזרנו להם לצאת המקום".

אתמול נורו ארבעה פצמ"רים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, כאשר שיגור אחד נפל בשטח העוטף וככל הנראה שלושת השיגורים האחרים נפלו בשטח הרצועה. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של חמאס בצפון הרצועה. הפלסטינים דיווחו כי מדובר בעמדת תצפית באל-בורייג', שבמזרח הרצועה. ההערכה היא שהמטרה הייתה לפגוע במי שעובד על המכשול התת קרקעי. כמו כן, האירועים קרו בזמן שצוותים של חמאס נמצאים בקהיר ודנים על הסלמה.

מהמועצה אזורית אשכול נמסר כי זוהתה נפילה באזור גדר המערכת בחלק הצפוני של הרצועה, וכי לא הופעלה התרעה ביישובים מכיוון שלא נשקפה סכנה. כמו כן נמסר כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים.