ממכור לסמים לחייל מצטיין: הלוחם שריגש את ישראל וכבש את הנשיא

יוסי שישמן גדל בשכונת מצוקה וכבר בגיל 15 הועמד לדין בגין תשע עבירות. שיחה עם אחותו הקטנה הובילה אותו לשינוי - שבסופו הפך למ"כ בגבעתי. "כשהחלטתי שאני משתנה - ידעתי שאלך על כל הקופה"

זמן צפייה: 11:39

יוסי שישמן גדל בשכונת הרכבת שבלוד. בגיל 9 כבר התמכר לאלכוהול, בגיל 11 לסמים, ובגיל 13  - נעצר בפעם הראשונה בחייו. עתידו של יוסי שישמן היה שחור וידוע מראש, אלא שאז הוא החליט לשנות הכול. בעקבות שיחת טלפון עם אחותו הקטנה בכלא אופק, הוא החל תהליך של גמילה מסמים, והחל לחלום על גיוס לצה"ל. עכשיו הוא חייל מצטיין, שכבש אפילו את נשיא המדינה.

התפאורה של ילדותו של שישמן הייתה אלימה ורוויית פחד. הוא גדל להורים שעלו מרוסיה, חווה קשיי הסתגלות ועוני. "תמיד היה שם מתח", סיפר שישמן, "אתה מסתובב בחוץ והכול בלחץ, דרוך, כאילו כל רגע יכול לקרות משהו. זאת התחושה שלי בתור ילד. הייתי שובב, הייתי ילד אלים. יוסי בכיתה ה' זה כבר יוסי ששותה, יוסי שנחשב בלגניסט בשכונה, זה שלא מסתובבים איתו שיכול לעשות צרות - זה שמפחדים ממנו ביסודי. בכיתה ו' כבר התחלתי עם סמים".

לכתבות נוספות בנושא >>

החייל שמאתר מנהרות בגבול הרצועה – החליט לגור בעוטף עזה

"חיכינו לכך 71 שנה": מפקדת טייסת הטיסה הראשונה נכנסה לתפקידה

התרגיל של צה"ל: חיילים פונו במסוק לביה"ח למרות שכלל לא נפגעו

יוסי שישמן
יוסי שישמן | צילום: חדשות 13

לתיכון הוא לא התקבל, בפנימייה הוא המשיך להסתבך - עד שיום אחד הופיעו השוטרים בשער. יוסי נעצר והועמד לדין על תשע עבירות שוד, התפרצות - ותקיפה בנסיבות מחמירות. "אני זוכר את עצמי בכלא, לא רציתי כלום. אמרתי 'טוב, זה החיים שלי. זה מה שיש ואני נשאר'", סיפר שישמן. שיחה של יוסי עם אחותו השפיעה עליו עמוקות, וממנה הוא התחיל תהליך של שינוי. "פה זה היה המקום שבו אמרתי – נגמר. ביום שהחלטתי שאני משתנה ידעתי שאני הולך על כל הקופה", סיפר. יוסי הוכנס לתוכנית מיוחדת בכלא אופק שבמסגרתה ניתנת לאסירים הזדמנות לצאת מעולם הפשע ולהתכונן לשירות הצבאי. יוסי קפץ על ההזדמנות, התחנה הבאה הייתה מכון גמילה.

יוסי התנקה מהסמים והמשיך הלאה למכינה צבאית. הוא סיפר כי "הרצון והשאיפה והמטרות שלי מניעים אותי קדימה". הדרך הייתה סיזיפית וקשה והיא עדיין נמשכת. יוסי פגש אנשים שהאמינו בו, אך למרות הכל הצבא סירב פעמיים לקבל אותו. אבל התשובה לא – כבר לא הייתה אפשרות. יוסי התגייס לחוות השומר ונאבק להגיע לחיל קרבי. כיום, הוא מפקד כיתה בגבעתי ועתיד לצאת לקורס קצינים. "הפעם אני מגיע לא בתור קורבן", סיפר, "תמיד חיפשתי מי אשם בכישלונות שלי. כשאני לקחתי אחריות על המקום שלי והנבתי שהסיבה שנכשלתי זה כי אני לא הייתי מספיק טוב – הבנתי שזה תלוי בי". מאז שעלה על המסלול הזה – הוא לא עוצר. לפני כמה חודשים אפילו הוזמן לבית הנשיא לטקס חילופי המזכיר הצבאי ונשא דברים.