תקרית מסוק היסעור: נמצאה הקופסה השחורה; הוקם צוות תחקיר

בעקבות תקלת המנוע שהובילה לנחיתת החירום בדרום הארץ, מינה מפקד חיל האוויר צוות לבחינת נסיבות האירוע: "צוות המסוק פעל היטב וההחלטות שלקחו הטייסים הצילו חיי הלוחמים"

זמן צפייה: 05:15

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הודיע היום (רביעי) על הקמת צוות תחקיר בראשות קצין בדרגת אל"מ, בעקבות תקלת המנוע במסוק מסוג יסעור שהובילה אתמול לנחיתת חירום בדרום הארץ. בנוסף, אתמול נמצאה הקופסה השחורה של היסעור, והיא תישלח לבדיקה.

האלוף נורקין מסר: "צוות המסוק פעל היטב וההחלטות המהירות והנכונות שלקחו הטייסים עם גילוי האש במנוע היסעור, הצילו את חייהם ואת חיי הלוחמים במסוק".

עוד בחדשות 13:

אש פרצה במנוע – מסוק יסעור ביצע נחיתת חירום בדרום • תיעוד

עם מנוע בוער ו-11 לוחמים: נחיתת החירום במסוק – שבוצעה בדקה

מסוק היסעור עולה באש לאחר שנחת נחיתת חירום ליד בית קמה
מסוק היסעור עולה באש לאחר שנחת נחיתת חירום ליד בית קמה | צילום: חדשות 13

כאמור אתמול נאלץ מסוק יסעור של צה"ל לבצע נחיתת חירום סמוך לצומת בית קמה שבדרום הארץ, בעקבות שריפה שפרצה במנוע. לא היו נפגעים באירוע והשוטרים שהגיעו למקום אספו אליהם את החיילים שהיו על המסוק. כוחות כיבוי והצלה שהגיעו לנקודת הנחיתה בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה פועלים לכבות את האש.

ככל הנראה תקלה טכנית היא שגרמה להתקלחות במנוע. מדובר במבנה של שלושה מסוקים שטסו יחד. הטייס באחד המסוקים הבחין בדלקה, הודיע לטייס במסוק השני - וביצע נחיתת חירום. הזיהוי המהיר של הטייסים את השריפה מנעה אסון גדול.

לוחמי האש מכבים את השריפה שנוצרה לאחר נחיתת החירום
לוחמי האש מכבים את השריפה שנוצרה לאחר נחיתת החירום | צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

בכלי הטיס היו שלושה אנשי צוות אווירי ו-11 לוחמים מיחידת שלדג של חיל האוויר, שהיו בדרכם לאימון בדרום. השריפה במנוע התפשטה אל כל המסוק, שנהרס כליל. צה"ל החל בתחקור האירוע.

שלושה צוותי כיבוי הוזעקו למקום לאחר הנחיתה ולוחמי האש החלו בפעולות כיבוי לאחר שנוסעי המסוק פונו מהמקום. בשלב זה הושגה שליטה על השריפה. האירוע נמצא בחקירה של מספר גורמים.