שבוע לפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב: עשרות הגיעו למעיין בדולב

בדיוק באותה השעה שבה ירדו בני משפחת שנרב למעיין דני ביום שישי שעבר, צעדו הבוקר מבקרים רבים במסלול שבו התפוצץ המטען שהביא למות הנערה. "מאוד מרגש שכולם פה" • נמשך המצוד אחר המחבלים

זמן צפייה: 02:55

בדיוק לפני שבוע ירדה רינה שנרב עם אביה ואחיה בשביל הצר המתפתל לעבר מעיין דני. בדיוק בשעה שבה שנרב עלתה על מטען ונהרגה במקום, ירד הבוקר (שישי) זרם אדיר של עשרות מבקרים לעבר המעיין, ותושבים מלוד ומאזור דולב התרחצו בו יחד לזכרה.

"מאוד מרגש אותנו לראות את כולכם פה", אמרה אורה שנרב, אחותה של רינה. "לא כולכם הכרתם את רינה, אבל אני מרגישה שכולכם אוהבים אותה וכולכם רוצים להמשיך את הדרך שהיא התחילה". עוד אמרה: "רינה עשתה כל כך הרבה. היא מתווה לנו, לכל הנוער, דרך. תמיד אמרה לי שהגיל לא משנה. אני יכולה להיות מאוד קטנה ולעשות דברים ענקיים, ולצערנו גם להפך".

לכתבות נוספות בנושא:

הפיגוע בדולב: מיהי הצעירה הפלסטינית שדווח שנעצרה ע"י צה"ל?

ליברמן: נתפסו המחבלים מהמעיין בדולב; שב"כ: פרסום לא על דעתנו

איתן שנרב השתחרר מביה"ח: "מודה לעם ישראל שעטף אותנו"

Uopdnr
עשרות מתרחצים במעיין דני

גם דבורה גונן, אמו של דני שעל שמו נקרא המעיין לאחר שנרצח בו לפני כארבע שנים, הגיעה למקום. "אני קוראת כאן לכולם לעשות חשבון נפש", אמרה. "האם עשינו מספיק בשביל למנוע את הפיגוע של השבוע שעבר או נעשה מספיק בשביל למנוע את הפיגוע הבא".

החקירה שמוביל שב"כ בעקבות חוליית המחבלים נמשכת, למרות שבתחילת השבוע היה גל מעצרים משמעותי בכפרים פלסטיניים באזור רמאללה ומעצר של חשודים רבים. חוקרי שב"כ מבינים שמדובר בחולייה מסוכנת, מסועפת, גדולה ומתוחכמת יותר ממה שחשבו. ההערכה היא שבימים הקרובים תגיע הודעה רשמית של שב"כ על מעצר החולייה.

Abzhoe
אורה שנרב, אחותה של רינה, במעיין דני

ביום רביעי השתחרר מבית החולים הדסה עין כרם הרב איתן שנרב, שנפצע בינוני בפיגוע. בהצהרה שנתן לתקשורת עם שחרורו, אמר: "תודה לקדוש ברוך הוא שהציל אותנו, לרופאים המקסימים שעושים עבודת קודש, הצוות הרפואי וגם כוחות הביטחון שעושים יום ולילה להציל אותנו. מודה לכל עם ישראל שעטף אותנו בצורה מדהימה. אין כמו עם ישראל, לא חשבתי שזה יהיה בצורה כזו".

"השיח הציבורי השתנה, קצת יותר אחדות, לעזוב את הפלאפונים, קצת תורה ועם ישראל וכל הדברים האלו לעילוי נשמת רינה", אמר. "מהרגע הראשון ידעתי שנהרגה ואמרתי לה שלא נעזוב אותה לעולם".

על בנו דביר, שנותר מאושפז בבית החולים, אמר: "דביר מתקדם מאוד יפה, יש לו עוצמה פנימית כזו, דביר ילד מתוק מדבש עמוק, לא קל לו. הוא מרגיש הרבה יותר טוב ואני מקווה שנראה אותו באותה נקודה בעזרת השם".