"מכרו מקלע, רובים ורימוני הלם": שני חיילים מואשמים בסחר בנשק

מצ"ח הגישה כתב אישום נגד איש קבע וחייל סדיר, בגין הוצאת נשק מרשות הצבא ומכירתו. לפי כתב האישום, הנגד לקח, בסיוע פקודו, שני רובי "M-16", מקלע מסוג "מאג" ותחמושת רבה – וסחר בהם

מאג
מאג | צילום: Shutterstock

המשטרה הצבאית החוקרת הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד איש קבע וחייל נוסף, בגין סחר בנשק. על פי כתב האישום, הנגד נעזר בחייל הסדיר, לקח שני רובי "M-16", מקלע מסוג "מאג" ושני קנים מתאימים, 48 ארגזי תחמושת ושלושה רימוני הלם – ומכר אותם. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצר השניים.

"תיק זה נחקר ביחידה המרכזית לחקירות מיוחדות ביחידת מצ"ח ובשיתוף משטרת ישראל", אמר מפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות, סא"ל אריק בורטניקר. "פעולות חקירה מורכבות ומתוחכמות לסיכול עבירות האמל"ח בצה"ל הוכחו כיעילות וכמוצלחות בתיק זה. יחידת מצ"ח תמשיך לפעול על מנת להגיע לחקר האמת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אם אחד החשודים באונס בקפריסין: "הוא בכה – לא מכיר המעורבים"

אביו של סלמון טקה: "במקום להגיע לאמת – מכפישים את שם בני"

מות הילד בן התשע בפארק בלכיש: המשטרה הוציאה צו סגירה למתחם

רובים (אילוסטרציה)
רובים (אילוסטרציה) | צילום: צילום מסך

סרן חיים אזולאי וסנגור במילואים עו"ד מיכאל כרמל, המייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית מסרו בתגובה כי "חלקו של החייל במעשים מסתכם בהעברת ארגזי תחמושת בלבד, בשתי הזדמנויות בודדות. החייל, שנאלץ לבצע את המעשים בשל לחץ של מפקדו, לא יזם את המעשים ולא הפיק כל רווח כספי. ברקע הדברים ניצבות נסיבותיו האישיות של החייל' שהוכר כחייל בודד' וגדל ללא דמות אב. איש הקבע, שהיה מפקדו הישיר, היה עבורו דמות הורה ומודל לחיקוי ודאג לתנאי שירותו ולהקלות. החייל חש מחויבות מוחלטת כלפיו וחשש לסרב לדרישות מצידו.

כזכור, בינואר השנה בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את הסדר הטיעון בתיקו של אבישי איטח, שהורשע בגניבה ובסחר בנשקים, מנשקייה בבסיס הצבאי הסמוך לשדה תימן שבדרום, והטיל עליו עונש מאסר של תשע שנים ושבעה חודשים. אחיו, ליאור איטח, נידון במסגרת ההסדר לעונש של 24 חודשי מאסר בפועל. חמישה נאשמים נוספים בפרשה נידונו ל-42-16 חודשי מאסר.

בכתב האישום נאמר כי ליאור איתח עבד כקבלן שיפוצים בבסיס הצבאי שדה תימן. אחיו אבישי, ניצל את אישור הכניסה שהוענק לליאור, ובאמצעותו פרץ אל הנשקייה שבבסיס, חתך את מנעולי הדלתות, ובסיועו של אחיו, גנב מהנשקייה 33 רובים מסוג  M16, אותם העבירם לעד המדינה בפרשה. עד המדינה ביקש את סיועו של תושב כפר קרע, גיהאד מסרי, למכור את כלי הנשק, והשניים ביקשו מעלא מסרי, גם הוא מכפר קרע, שינהג ברכב בו הועברו כלי הנשק מבלי שידע את כמות וסוג הנשק.

מהחקירה עלה כי שיטות העבודה והמכירה של השניים תוכננו לפרטי פרטים. כלי הנשק הוחבאו בתא המטען של הרכב שהגיע לנקודת מפגש בתחנת דלק בכביש 6, שם התחלפו החשודים בכלי הרכב ולאחר מספר ימים נפגשו בבתי קפה על מנת להעביר את התשלום. במהלך החקירה נתפסה גם כמות גדולה של סמים מסוגים שונים, ציוד צבאי הכולל אפודים, צייני לייזר ועוד, וכן רכביהם של החשודים ששימשו אותם בעת ביצוע העבירה.

בתמורה למכירת כלי הנשק לעד המדינה קיבל אבישי איטח 660,000 שקלים. את כלי הנשק מכר עד המדינה לג'יהאד מסרי, שסייע להעביר את הנשק, ולסאיד מסארווה וחיכמת מלחם, מהיישוב ערערה. הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון, כל אחד על פי חלקו, בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, התפרצות וגניבה, גניבה בנסיבות מיוחדות, קבלת נכסים שהושגו בפשע ובעבירות של רכישת נשק, החזקתו ובסחר בנשק.