סא"ל חצה קו יורים במהלך תרגיל בצאלים – ונורה בשוגג; מצבו קשה

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי הלוחמים ביצעו ירי חי בתוך מתקן ללוחמה בשטח בנוי. הקצין נותח בביה"ח סורוקה - מצבו יציב. האימונים בנשק בבסיס הופסקו עד להשלמת חקירת האירוע

זמן צפייה: 01:11

הותר לפרסום: קצין בצה"ל בדרגת סגן אלוף כבן 40 נפצע קשה הלילה (חמישי) מירי במהלך אימון בבסיס צאלים שבנגב. האירוע התרחש קצת אחרי השעה שבע בערב במתקן לוחמה בשטח בנוי, תוך כדי מטווח שעשו חיילים בקורס מפקדי פלוגות. מצ"ח פתחה בחקירת התקרית. מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, החליט על עצירת אימונים בנשק במרכז הלאומי לאימונים ביבשה עד להשלמת החקירה.

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי הלוחמים ביצעו ירי חי בתוך המתקן במסגרת תרגיל - שאושר על ידי מפקד הקורס. הקצין נתן פקודה להניח מסגרת פריצה על אחד הקירות, הלוחמים קיבלו אישר לדלג לשלב הבא, ואז הקצין חצה את קו היורים הקדמי ונורה בשוגג בידי קצין אחר. הקצין, שנפצע גם מרסיסים בכתף, פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. הבוקר חל שיפור במצבו, הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחת החשש מהצפיפות: ברכבת נערכים לשוב לפעילות אחרי חודשיים

"אי אפשר לסמוך על המדינה": בצפון מתמודדים עם נזקי הקורונה

התחזית: עלייה ניכרת בטמפרטורות; בסופ"ש התחממות נוספת

לש''ביה צאלים
לש''ביה צאלים | צילום: חדשות 13

בינואר אשתקד, במהלך ניווט של גדס"ר צנחנים בנחל חילזון, טבע למוות הלוחם אביתר יוספי. לפני כשלושה חודשים הוגשו כתבי אישום נגד שלושה קצינים, כל אחד בגין חלקו באירוע.

מפקד הגדוד, קצין בדרגת סא"ל, יודה ויורשע בעבירה של אי קיום הוראות המחייבות בצבא. עונשו יהיה מאסר על תנאי, אך הוא יוכל להמשיך בשירותו בצה"ל. הוא לא נכח בניווט, ואחריותו התמקדה באי קיום הוראות נקודתיות בשלבי ההכנה בלבד.

סגן מפקד הפלוגה, קצין בדרגת סגן שכבר השתחרר מצה"ל, יודה ויורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. העונש שנקבע לו הוא 100 ימי מאסר על דרך של עבודות צבאיות, הורדה בדרגה ומאסר על תנאי.

מפקד הצוות, קצין בדרגת סגן שכבר השתחרר מצה"ל, יודה ויורשע בעבירה של התרשלות. עונשו יהיה 45 ימי מאסר על דרך של עבודות צבאיות, הורדה בדרגה ומאסר על תנאי.