כשבוע לאחר שחוסל: רחוב בכפר ברוקין נקרא על שם המחבל מהשומרון

ביישוב נתלו שלטי רחוב שעליהם הכיתוב "עומאר אבו לילא", על שם תושב הכפר שביצע את הפיגוע באריאל. בתגובה, פנה ארגון "בצלמו" ליועמ"ש ולמפקד פקמ"ז בדרישה להסירם

בכפר ברוקין החליטו בימים האחרונים לקרוא לאחד הרחובות בכפר על שמו של המחבל עומאר אבו לילא,שביצע את הפיגוע בצומת אריאל והיה תושב המקום. בתגובה לכך, פנה היום (רביעי) ארגון "בצלמו" במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולאלוף פיקוד מרכז, שבו דרש להסיר מיידית את השלט עם שמו של המחבל, בטענה כי "קריאת רחוב על שם מחבל תגרום לבני נוער רבים ללכת אחריו"

"היום נתלו שלטים בחוצות כפר ברוקין עם שם חדש לרחוב", צוין במכתב. "הרחוב נקרא על שמו של רוצח גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר, שהיה תושב המקום. אין ספק שקריאת הרחוב מעידה כאלף עדים על האדרת שם ומעשה הרצח הנורא. להזכירכם, מדובר בפשעי מלחמה, רצח אנשים חפים מפשע ברחובה של עיר".

לפי המכתב, המעשה בכפר ברוקין עובר על "חוק המאבק בטרור", שכן לטענת הארגון הוא מהווה דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה או או הזדהות עמו. כמו כן, נטען כי על פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור.
לבסוף נכתב כי "אין כל ספק שקריאת רחוב על שם מחבל תגרום לבני נוער רבים ללכת אחריו. כל רגע ששם הרחוב תלוי היא פגיעה ברורה בחיי אדם. דורשים מיידית להסיר את שם השלט ולעצור את תולי השלט".
אתמול הודיע צה"ל למשפחת המחבל עומאר אבו לילא, על כוונתו להרוס את הדירה שבה התגורר. במקביל, חתם מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, על צו הריסה לבית שבו התגורר המחבל ערפאת ארפעיה, שרצח את אורי אנסבכר ביער בסמוך לעין יעל בירושלים. הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה המשפחה נגד ההריסה. בפיגוע שאירע בשבוע שעבר נדקר למוות סמ"ר גל קיידאן ונורה למוות הרב אחיעד אטינגר. כמו כן, חייל נוסף נפצע קשה.

למשפחתו של אבו לילא קיימת אפשרות להגיש השגה על ההחלטה עד ל-31 במארס. מנגד, צו ההריסה לביתו של ארפעיה, ייכנס לתוקפו ביום חמישי. כמו כן, במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון תשעה פלסטינים החשודים במעורבות בפעילות טרור ובהפרות סדר. החשודים הועברו לחקירה.

בשבוע שעבר חוסל אבו לילא בידי כוחות הביטחון, בכפר עבווין הסמוך לרמאללה. בעקבות מידע שהגיע לשב"כ, כוח ימ"מ צר על המבנה שבו התבצר המחבל, ובמקום התפתחו חילופי אש, שבמהלכם כאמור, נורה המחבל למוות. בקרב כוחות הביטחון לא היו נפגעים באירוע.

על פי דיווחים פלסטיניים, פלסטינים נוספים נפצעו במהלך חילופי האש. 11 פלסטינים נפצעו מהפרות הסדר שהתפתחו בכפר, כתוצאה מכניסת כוחות הביטחון. ראש הכפר עבווין אמר לכלי תקשורת פלסטיניים כי הכוחות המיוחדים שנכנסו למקום הגיעו במשאיות להובלת ירקות, ואחריהן הגיעו כלי רכב רבים של צה"ל.