השר כץ: "לפי מה שהאיראנים יודעים - ישראל היא שתקפה בסוריה"

מ"מ שר החוץ התייחס ב"כאן ב'" לתקיפה סמוך לחלב שיוחסה לצה"ל, ואמר כי "מדובר בפעולה הרבה יותר עוצמתית מבעבר" • דיווח: לפחות שבעה איראנים נהרגו בתקיפת מחסני הנשק

שר החוץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל כץ, התייחס היום (חמישי) לתקיפה האווירית אמש בסוריהשיוחסה לצה"ל ואמר כי "לפי מה שהסורים יודעים ולפי מה שאיראן יודעת - ישראל היא זו שאחראית על התקיפה". כמו כן, כץ אמר על התקיפה כי "מדובר בפעולה הרבה יותר מאתגרת צבאית והרבה יותר עוצמתית מבעבר". את הדברים אמר השר כץ בריאיון ל"כאן ב'".

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות האדם הודיע כי לפחות שבעה בני אדם מקרב הכוחות האיראניים והכוחות הנאמנים לרפובליקה האסלאמית נהרגו בתקיפה אמש בסוריה נגד מחסני נשק השייכיים לכוחות האיראניים והמליציות באזור התעשייה א-שייח נג'אר.

עם זאת, לפי דיווחים אחרים בתקשורת הסורית, יותר מ-25 פעילים של משמרות המהפכה האיראניים, בהם מפקדים ומומחי צבא איראניים נהרגו בתקיפה. לפי הדיווח, התקיפה שבוצעה בשני גלים השמידה את מטה משמרות המהפכה באזור וכמו גם את מחסני התחמושת והנשק במתקן חטיבת ההגנה האווירית בתלה, סמוך לכפר אל עזיזייה - אותו הפכו משמרות המהפכה למחסנים לאחר שהשתלטו עליו בשנת 2013. עוד לפי הדיווח התקיפה ארכה כשעה בקירוב, אספקת החשמל במקום נותקה ולהבות אש ענקיות נראו למרחק.

כמו כן, השר התייחס למדיניות ישראל כלפי רצועת עזה וחמאס ברקע סבב הלחימה בימים האחרונים. "בשנה האחרונה אנחנו נמצאים בסבב שלמעשה אינו נגמר בעזה", הודה השר כץ. "הפגנות, בלוני תבערה וירי טילים מעת לעת".
לדבריו, "אנחנו ערוכים בצורה לא נכונה בעזה. מאז ההתנתקות ומאז השתלטות החמאס על עזה בעצם אנחנו נותרו אחראים מבחינה חוקית על כל הנושא האזרחי ברצועה".

אמש, כאמור, דיווחו כלי תקשורת רשמיים בסוריה על תקיפה אווירית של צה"ל באזור התעשייה "א-שיח נג'אר", הממוקם צפונית-מזרחית לחלב, לא רחוק משדה התעופה שבעיר. לפי חלק מהפרסומים במדינה, מטרות התקיפה היו מחסני תחמושת איראניים במתחם.על פי אותו דיווח, בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם, וכתוצאה ממנה נגרמה הפסקת חשמל בחלב. עוד פורסם כי מערכות הנ"מ הופעלו ויירטו כמה מטרות, אך חלק מהטילים פגעו במטרות והסבו נזקים במקום.

לפני כשלושה שבועות דיווחו כלי התקשורת בסוריה כי צה"ל ירה פגז לעבר הכפר הדרוזי חדר שבמחוז קוניטרה. על פי הדיווחים, הפגז נחת בסמוך לכפר ולא גרם לנפגעים או לנזק.

לפני כחודשיים דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" כי ישראל תקפה שלוש מטרות באזור קוניטרה במספר פגזים. כמו כן, דווח כי שעה קלה לאחר מכן, מזל"ט ישראלי ירה ארבעה טילים לכיוון בית-החולים "אל-קוניטרה" ולכיוון עמדות של צבא סוריה - מה שהביא לנזק בלבד וללא נפגעים. עוד דווח ע"י "סאנא" כי ישנו מידע על כך שישראל תקפה במספר פגזי ארטירליה גם את איזור "תל א-דרעיה" ב"אל-קוניטרה" וכי יש נזק במקום.

התקיפה התרחשה בעת הדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא הכרת טראמפ בריבונות הישראלית בגולן. הדיון נערך לבקשת סוריה. זאת, ברקע הביקורת הקשה על המהלך מצד מדינות האיחוד האירופי, רוסיה ומדינות ערביות רבות. במכתב ל-15 חברות מועצת הביטחון, סוריה ביקשה לערוך דיון בנושא ותיארה את ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל על הגולן כ"הפרה בוטה" של החלטות מועצת הביטחון.