ראש השב"כ: בשנה האחרונה סיכלנו יותר מ-450 פיגועים משמעותיים

נדב ארגמן התייחס במהלך סיור בכנס רחפנים ליכולות הארגון וטען שיש ברשותו טכנולוגיה מהטובות בעולם. "מאפשרים לאזרחים לשמור על חיים שלווים מבלי לדעת מה קורה מתחת לפני השטח"

זמן צפייה: 01:38

ראש השב"כ נדב ארגמן התייחס היום (חמישי) ליכולות הארגון בכנס UVID 2019, וטען כי "בסיוע אמצעים טכנולוגים מתקדמים, סיכלנו מעל 450 פיגועים משמעותיים בשנה האחרונה".

עוד ציין ארגמן כי יש ברשות הארגון יכולות טכנולוגיות מעולות. "אנחנו ארגון של אנשים, ובטכנולוגיה אנחנו משתדלים להביא את הטובה ביותר בעולם. אנחנו מבצעים סינרגיה בתוך הארגון ועם מערכת הביטחון. זה מה שמאפשר לנו לשמור את היתרון האיכותי שלנו מול יריבים מאתגרים", אמר. עוד הוסיף כי "הטכנולוגיה והתעשייה הישראלית תמיד נמצאים אצלנו קרוב ללב, אנחנו רוכשים טכנולוגיות ישראליות לפני כל דבר אחר. חדשנות זה חלק ממה שאנחנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ראש החוליה שרצחה את רנה שנרב ישוחרר מביה"ח; ייחקר שוב בשב"כ

ניסיון החיסול של זד ג'רושי ברמאללה: "גם שב"כ בתמונה"

המחבל שרצח את שנרב לא הכחיש החשדות; הקלה בשב"כ מהשיפור במצבו

ראש השב''כ, נדב ארגמן, נואם בכנס הסייבר באוניברסיטת תל אביב
ראש השב''כ, נדב ארגמן, נואם בכנס הסייבר באוניברסיטת תל אביב | צילום: חן גלילי

בין הפיגועים שסוכלו היה את מטען החבלה שאותר בחברון בחודש יולי, מטען שהיה מוכן להפעלה, ובכך סיכל פיגוע תופת בירושלים. זאת, במסגרת מבצע מעצרים של פעילי חמאס, לאחר שנחשפו כמה חוליות צבאיות של הארגון שפעלו באיו"ש.

כאמור, בשבועות שלפני כן נחשפו ביהודה ושומרון מספר חוליות שפעלו בהכוונת הזרוע הצבאית של חמאס, במטרה להוציא לפועל פיגועי חטיפה, ירי ודקירה, נגד ישראלים ואף נגד יעדים ברשות הפלסטינית. נוסף על כך, ניסו החוליות לרכוש אמצעי לחימה ולאתר פעילים נוספים.

כמו כן, בחודש אפריל, בו התקיימו הבחירות הראשונות, שב"כ וצה"ל חשפו תשתית טרור של חמאס שפעלה בשטחים ותכננה לבצע פיגוע התאבדות באזור מעלה אדומים בסמוך ליום הבחירות.

כשבוע וחצי לפני הבחירות, ב-31 במארס, השב"כ עצר את יחיא אבו דיה, בן 23 מהכפר א-זעיים, אשר גויס על ידי פעילי חמאס בכירים מהרצועה והסכים לשמש כמפגע מתאבד. במסגרת קשריו עם הפעילים, אבו דיה התבקש לרכוש רכב ולשכור מחסן לטובת הכנת רכב תופת וכן מעקב אחר נקודת פיגוע באזור מעלה אדומים – כמו אוטובוסים, אזרחים וחיילים. עם זאת, ההתארגנות סוכלה בשלב מאוד ראשוני, וטרם היה ברשותו של אבו דיה אמצעי הלחימה, הרכב או המחסן.