"הגנה טובה יותר": אימון מיוחד למערכות כיפת ברזל ויהלום • צפו

התרגיל, שכלל ירי טילים חיים ומשלחות זרות, התבסס על לקחים מהחודשים האחרונים כדי לשפר את כשירות הלוחמים ולבחון את מערכות הנשק נגד אותם תרחישים. "תפעול המערכות, מיומנות וחדות"

זמן צפייה: 01:39

צה"ל פרסם היום (רביעי) כי לוחמי מערכות ההגנה האוויריות, כיפת ברזל ויהלום, ערכו אימון ייחודי שכלל בין היתר ירי טילים חיים בכמות גדולה ובהשתתפות משלחות זרות. התרגיל התבסס על לקחים מהחודשים והשנים האחרונים, כדי לשפר את כשירות הלוחמים ולבחן את מערכות הנשק אל מול אותם תרחישים.

סגן אלוף רז נחום, מפקד גדוד "יהלום", אמר: "חיל האוויר ביצע הלילה ניסוי יירוט של מערכות היהלום וכיפת ברזל. הניסוי בוצע כנגד מטרות אמיתיות, עם שיגור חי של טילים אמיתיים. בסך הכל האימון הזה בא לשפר את המוכנות והכשירות של הלוחמים במרכזי הבקרה. את המערכות האלה מפעילים אנשים, לוחמים וטכנאים כאחד. אנחנו צריכים לדעת גם לתפעל את המערכות, גם להיות מיומנים וחדים, ובסוף להביא תוצאה כדי להגן על מדינת ישראל.

אימון לוחמי מערכות ההגנה האוויריות כיפת ברזל ויהלום (פטריוט) של חיל האוויר כולל ירי טילים חי
אימון לוחמי מערכות ההגנה האוויריות כיפת ברזל ויהלום (פטריוט) של חיל האוויר כולל ירי טילים חי | צילום: דובר צה''ל

"התוצאה הסופית נמדדת על הכשירות של האנשים שלנו", המשיך סא"ל נחום, "אם הבן אדם במרכז ניהול היירוטים לא היה מקצועי, חד ויעשה תפעול רהוט ומדויק, התוצאה תהיה אחרת. בגלל זה המערך נדרש באימונים שמשפרים את הכשירות".

לפי קצין בכיר, שיא האימון היה הלילה, במהלכו נורו טילים שונים על ידי לוחמי מערכות ההגנה האוויריות, כלל מטרות מאתגרות ממגוון סוגים, ירי חי שנערך בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ. באימון, שהיה הפעם הראשונה שגדודי כיפת ברזל וגדודי פטריוט ערכו תרגיל יחד, השתתפו גם משלחות זרות, ויחד בחנו את היכולת המשותפת בין מערכות הנשק, העברת מטרות וקיום יירוט משולב.

אימון לוחמי מערכות ההגנה האוויריות כיפת ברזל ויהלום (פטריוט) של חיל האוויר כולל ירי טילים חי
אימון לוחמי מערכות ההגנה האוויריות כיפת ברזל ויהלום (פטריוט) של חיל האוויר כולל ירי טילים חי | צילום: דובר צה''ל

"בסיומו של יום ועם סיום האימון, מביאים יכולת טובה יותר אל מול מטרות שונות בגדלים שונים, יכולת תמרון שונה וסוגים שונים של מטרות", מסר הקצין, "אנו מסכמים שינוי של תורת הלחימה אחרי תקופה ארוכה של אימון מערכי תוך כדי תעסוקה מבצעית". "היה ירי עוצמתי, בשום מקום אחר בעולם לא עושים בלילה אחד את שעשינו הלילה".