יום שלישי למצוד: צה"ל הגביר את היקף הסיוע למשטרה

נמשך המרדף אחר האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע, היקף הכוחות הצבאיים כולל כעת 14 פלוגות, בעיקר מגבעתי והנח"ל, שני צוותי איסוף קרבי, צוותים מיחידות מיוחדות וכלי חוזי אוויריים

זמן צפייה: 00:28

יום שלישי למצוד: נמשך המרדף אחר ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע, והיום (רביעי) הגביר צה"ל את היקף הסיוע למשטרה. כוחות צה"ל אשר משתתפים במצוד כוללים כעת כ-14 פלוגות, בעיקר מגבעתי ומהנח"ל, שני צוותי איסוף קרבי, מספר צוותים מיחידות מיוחדות וכן כלי חוזי אוויריים.

הבוקר דיווחו גורמים פלסטיניים כי כוחות צה"ל פעלו במספר כפרים פלסטיניים באזור ג'נין, בין צפון השומרון לדרום עמק יזרעאל, ועצרו מספר קרובי משפחה של האסירים שנמלטו מכלא גלבוע. הכוחות נכנסו גם לעיירה הפלסטינים עראבה, בה התגוררו שניים מבין ששת האסירים הנמלטים, מחמוד עבדאללה ומוחמד קאסם עארדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבוקש של ה-FBI וממייסדי הארגון: ממשלת טליבאן החדשה

ביידן סייר באזור שנפגע מהסערה: "האומה והעולם נמצאים בסכנה"

צרפת: "משפט המאה" על מתקפת הטרור מ-2015 יוצא לדרך

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2109081103' autoplay='0' credit='' desc='מעצר קרובי משפחה של האסירים הנמלטים בברטעה' poster='' kid='1_bh2z2dbj' duration='18']

על פי ההערכות, אמש הצליחו במערכת הביטחון לשחזר את מסלולם של האסירים הנמלטים. כמו כן, אין אינדיקציה שהשישה הצליחו לחצות את גבול ישראל ולהגיע למדינה אחרת. בצה"ל מעריכים כי השישה התפצלו כדי להקשות על המצוד, וקיים חשש כי אם הם ייהרגו בהיתקלות הדבר יוביל לעימות ברצועת עזה.

כזכור, שישה אסירים בטחוניים מסוכנים ברחו שלשום מאגף 2 בכלא גלבוע, בעזרת מנהרה שחפרו מתחת לכיור התא. בין האסירים נמצא המחבל זכריא זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין, וכן חמישה אסירים החברים בארגון הג'יהאד האיסלאמי.