החדירה לנבטים: גנב הרכב החשוד הצליח להימלט מבסיס חיל האוויר

מצה"ל נמסר כי חרף חיפושים נרחבים שכללו מסוקים שסרקו אחריו, החשוד שחדר לבסיס הדרומי במהלך הימלטות מהמשטרה הצליח לצאת, לאחר שככל הנראה טיפס על גדר ויצא החוצה. האירוע יתוחקר

זמן צפייה: 01:22

מצה"ל נמסר הבוקר (שלישי) כי גנב הרכב החשוד שנמלט מהמשטרה לתוך בסיס נבטים של חיל האוויר בדרום, הצליח להימלט ממנו חרף החיפושים הנרחבים אחריו. בצבא הבהירו כי יתחקרו את האירוע וכי לא נשקפה סכנה למשרתים או למתקנים הביטחוניים בבסיס.

"כוחות צה"ל בסיוע היחידה האווירית של המשטרה, יחידות ההגנה הקרקעית, אמצעי חוזי של חיל האוויר וגששים סרקו את המרחב וחיפשו אחר החשוד ברחבי הבסיס. במהלך הלילה אותרה נקודה בבסיס בה טיפס החשוד על שתי גדרות תיל ועל גדר בגובה כחמישה מטרים ויצא מהבסיס", נמסר. "על הגדרות אותרו מספר סימנים המעידים על כך שהחשוד טיפס וברח החוצה. ממצאים אלו הועברו להמשך חקירת משטרת ישראל".

בסיס נבטים של חיל האוויר
בסיס נבטים של חיל האוויר | צילום: חדשות 13

כאמור, חשוד תושב הפזורה הבדואית נמלט אמש מהמשטרה וניסה לחדור עם רכב לבסיס נבטים שבדרום דרך אחד השערים - שבדיוק נפתח עבור רכב אחר. הבסיס עצמו - שבו חונים מטוסי ה-F35, הוחשך, וכל החיילים הונחו להישאר בחדרים.

הכול החל כאשר במשטרה התקבל דיווח על רכב שנגנב מדימונה. השוטרים איתרו את הרכב הגנוב ליד בסיס נבטים, וכשהגיעו למקום - הגנב הבחין בהם ופתח במנוסה. הוא ניסה להיכנס לתוך הבסיס, כאמור, דרך שער שנפתח עבור רכב שבדיוק יצא מהמקום.

התקרית בבסיס נבטים שבדרום
התקרית בבסיס נבטים שבדרום | צילום: דוברות המשטרה

אז, ובשל הדוקרנים שהוצבו בשער, ניזוקו הגלגלים של הרכב. כאן, יצא החשוד מהמכונית והחלו להימלט באופן רגלי. בשלב זה, כאמור, הוחשך הבסיס וכל החיילים הונחו להישאר בתוך החדרים. במשך מספר שעות התנהל מרדף וחיל האוויר הקפיץ מסוקים כדי לאתרו בבסיס המשתרע על פני קילומטרים רבים.