אחותו של קצין המודיעין שמת בכלא: "לא הגיע לו למות כך"

במשפחתו של ת' עדיין מחפשים תשובות לנסיבות מותו. אחותו, שקיבלה את הבשורה שעות אחרי שילדה, סיפרה על האח שהיה, על הדאגה לו ומאשימה את צה"ל. "ניסו להפוך את הנרטיב נגדו"

זמן צפייה: 08:51

תגובת דובר צה"ל: בחקירתו של הקצין נמצא כי הקצין ביצע שורה ארוכה של פעולות חמורות אשר פגעו בפעולות המודיעין ובביטחון המדינה, לאורך זמן ממושך והיה מודע בזמן אמת לנזק המשמעותי שהוא גורם. למרות זאת, המשיך לבצע את המעשים ואף ניסה להסתירם בדרכים שונות. הקצין הודה בחקירתו ברבים מהמעשים שיוחסו לו.

הקצין הועמד לדין והוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות, שפגעו קשות בביטחון המדינה. לאור חומרת העבירות ובהחלטת שופט, הקצין נעצר עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. ההליכים המשפטיים התנהלו בדלתיים סגורות מטעמים של שמירה על ביטחון המדינה. צה"ל פעל לאורך הדרך כדי למנוע פגיעה נוספת בביטחון המדינה, והקפיד לשמור על פרטיות וכבוד הקצין המנוח ומשפחתו.

מספר חודשים לפני מותו, השתחרר הקצין משירות בצה"ל לבקשתו. על פי חוק בתי קברות צבאיים, בנסיבות אלה לא ניתן היה להביאו לקבורה בבית עלמין צבאי. ללא קשר לחומרת מעשיו הביטחוניים, עצם עובדת מותו במתקן כליאה צבאי מחייבת את צה"ל לחקור את נסיבות המקרה בצורה יסודית ומעמיקה, ולהפיק את הלקחים הנדרשים. לאור זאת נפתחה חקירה של היחידה לחקירות פנים, הוקם צוות מומחים של אגף כוח האדם וכן צוות מערכתי של אגף המודיעין.

עם סיכומם של כלל ממצאי החקירה והבדיקה יימסרו הממצאים למשפחה ויפורסמו. צה"ל מצוי בקשר עם משפחת הקצין ומחזק את ידיה.