בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה

דו"צ הודיע כי חיל האוויר תקף מוצב של חמאס בצפון הרצועה בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה שגרמו לפריצת שתי שריפות ביישובי העוטף. זו הפעם השנייה שצה"ל תקף השבוע בעזה

זמן צפייה: 00:20

דובר צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי כלי טיס תקפו עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה, שגרמו לפריצת שתי שריפות מוקדם יותר היום ביישובי עוטף עזה. זו הפעם השנייה שצה"ל תוקף ברצועה השבוע.

מוקדם יותר היום דנו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי על ההסלמה בעזה ועל הגזרה הדרומית, שמתחממת בימים האחרונים. מהדיון עלתה ההערכה כי ככל הנראה, אי הבנות בין מצרים, חמאס לג'יהאד האסלאמי הפלסטיני הן שהובילו להחרפת היחסים בין ישראל לרצועה. בדיון נטען כי מה שקורה לאחרונה באזור הוא "רצף אירועים מדאיג", ואף יצא איום לעבר חמאס שבו נאמר כי אם הארגון לא יפסיק לשגר בלונים - ישראל תסלים את תגובותיה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשטרה פתחה בחקירה נגד הרוצח אברושמי: "חשד להסתה לאלימות"

2 מקומות בעשירייה הראשונה: מגעים בין גנץ לפרץ על ריצה משותפת

פחות מ-2% מסך החולים: נתוני ההדבקות בביה"ס של החופש הגדול

תקיפה ברצועת עזה
לקראת הסלמה? תקיפת צה''ל ברצועת עזה, שלשום | צילום: מעיין שניאור

לפני כן נשמעו קולות ירי לעבר מקום העבודות על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. העבודות על הגדר הופסקו ובוצע ירי מרגמות למיסוך המרחב. לאחר מכן בוצע ירי לעבר כוח צה"ל שהוקפץ לנקודה - לא היו נפגעים. צה"ל החל בבדיקת האירוע. בעקבות התקרית, הצירים באזור נחסמו לאורך כל הגבול. אין שינוי בהנחיות לתושבים.

הג'יהאד האסלאמי התייחס לאירוע ומסר כי "הירי ללא הבחנה שבוצע ע"י כוחות צה"ל לעבר אזרחים בבתיהם ושדותיהם ממשיך וחוזר על עצמו. מדובר באיום ברור לאזרחים וחושף את חייהם לסכנה חמורה. אנו מזהירים את הכיבוש מפני המשך בטרור זה, אשר יוביל לתוגבה פלסטינית".

בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: אריאל חרמוני, משהב''ט

אתמול דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, כי חמאס העביר מסר למתווכים המצרים, לפיו "תקופת השקט שעל גבול הרצועה צפויה להסתיים". עוד דווח בעיתון, שנחשב מקורב לארגון הטרור העזתי, כי הסיבה לכך היא ש"ישראל ממשיכה להדק את המצור על הרצועה ומכשילה פרויקטים לפיתוחה, באופן שפוגע במצב ההומניטרי".

על פי מקור בחמאס, ההסלמה באזור הגבול עם ישראל צפויה אולי אפילו "כבר במהלך הימים הקרובים", וכי הציפיה היא שהארגונים החמושים ברצועה, חמאס, ג'יהאד אסלאמי וארגונים נוספים, יגיבו על כל צעד התקפי שתעשה ישראל, כולל בירי רקטות לעבר ישראל ובלוני תבערה. זאת, בצל סיום תקופת העברת הכסף הקטרי בסוף החודש הנוכחי, שצפויה להחמיר עוד יותר את המצב הכלכלי ברצועת עזה.