הרבש"צים בעוטף מאיימים: ננתק קשר עם הצבא – עד שנחדל לפעול

כחלק מהמאבק על תנאי העסקתם, האחראים על ביטחון היישובים באזור כתבו לתושבים כי בכוונתם להחזיר את הנשקים וכלי הרכב שברשותם, אם דרישותיהם לא ייענו. "הגענו למצב בו נדרשת פעולה קיצונית"

רכבו של יניב יפרח, הרבש"ץ שהחזיר את רכבו | צילום: חדשות 13

הרבש"צים בעוטף עזה מחריפים את המאבק על תנאי שכרם: במכתב לתושבים הודיעו היום (שני) האחראיים על ביטחון היישובים כי אם דרישותיהם לא ייענו הם ינתקו קשר עם צה"ל, יפסיקו את הפעילות המבצעית, ואף יחזירו את הנשקים ואת רכבי הביטחון.

במכתב ששלחו הרבש"צים נכתב כי "הגענו למצב בו נדרשת פעולה קיצונית - המאבק שלנו הוא נגד הפקידים במשרד הביטחון המונעים מאיתנו את מה שמגיע לנו כחוק. במהלך השבועות הקרובים אנו מתחילים במהלך מדורג שבסופו השבתה מלאה. אנא קבלו בהבנה את המחאה הלגיטימית והמוצדקת הזו, אנו עושים זאת בלב כבד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דריסת ארי נשר: שירות המבחן המליץ על עבודות שירות לנהג הפוגע

קצין בשב"ס נעצר: חשוד בהברחת טלפונים ניידים לאסירים ביטחונים

בכיר בחיה"א: טעינו כשלא פינינו המטוסים מראש – הכוננות נפגעה

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "המשרד מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".

לפני כשלושה שבועות הודיע ועד הרבש"צים הארצי כי העובדים יחלו את ימי העבודה שלהם מהשעה 10:00. הוועד הפציר בשר הביטחון נפתלי בנט להיפגש בכדי להסדיר סוגייה זו. מחאה זו באה בהמשך לכך שבשבוע שלפני כן החליט הוועד לנתק את הקשר עם גורמי צה"ל, במסגרת סכסוך עבודה.

מוועד הרבש"צים הארצי וההסתדרות הלאומית נמסר: "אנו פועלים כל עת בכדי לקדם את סוגיית העסקת רכזי הביטחון ואת הפגיעה בקיצוץ מרכיבי הביטחון ביישובים בכלל מדינת ישראל. עד כה נתקלנו באטימות והתעלמות מוחלטת מצד משרד הביטחון, כשעדיין מסרב לשבת עמנו לשולחן הדיונים. זאת, לאחר הכרזה על סכסוך עבודה ונקיטת הליכי מחאה של התנתקות מצה"ל".