בעקבות פרסום חדשות 13: המחבל שחשוד בהברחת זרע הועבר לבידוד

לאחר חשיפת הקלטה שבה נשמעת רעייתו של וליד דקה מספרת שהם מצפים לילדה על אף שהוא במאסר עולם בגין מעורבות בחטיפת ורציחת חייל - הוא נדרש לחתום על תצהיר שבו הוא מודה שלא הבריח זרע לאשתו

זמן צפייה: 01:23

לאחר הפרסום אמש בחדשות 13 לפיו אשתו של המחבל וליד דקה טוענת שהיא בהיריון ממנו, על אף שהוא מרצה מאסר עולם בכלא, ב"הארץ" פורסם היום (רביעי) ששב"ס העביר את דקה לבידוד בחשד שהבריח זרע מהכלא לאשתו לצורך טיפולי פוריות.

עוד דווח כי הם דרשו ממנו לחתום על תצהיר הודאה שלא הבריח זרע מהכלא לאשתו, ובכך מודה שהיא בהיריון ולא ממנו – אך הוא סרב לחתום. לאסירים ביטחוניים אין זכאות לביקורי התייחדות בכלא.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"זה בלתי נתפס": האם אשתו של המחבל הצליחה להבריח זרע מהכלא?

השופט שהשתתף בצער משפחת מחבל – התנצל: ״לא היתה כוונה לפגוע"

שנאא סלאמה, אשתו של המחבל וליד דקה
שנאא סלאמה, אשתו של המחבל וליד דקה | צילום: חדשות 13

הפלסטינים טוענים כי על אף האיסור, קרוב ל-70 ילדים נולדו לאסירים מחוץ לכלא, אך בשב"ס מכחישים ובתגובה לפרסום "הארץ" הם טענו כי "שירות בתי הסוהר פועל באופן נחוש מדי יום כנגד כל ניסיון הברחה לתוך או אל מחוץ לכותלי בית הסוהר. לא מוכר לנו שום ניסיון להברחת זרע במקרה ספציפי זה או בכלל, ואף מבלי להתייחס להיתכנות הביולוגית של הברחה כזו מוטב שלא להאמין לכל טענה שעולה מצידן של משפחות של אסירים ביטחוניים מורשעים".

עוד הוסיפו כי "כל ההתנהלות מול האסיר הינה בהתאם לנהלים ולהחלטות היחידה ולא נפרט עליהם בכלי התקשורת".

כאמור, אתמול פורסמה בחדשות 13 הקלטה של סנאא סלאמה, אשתו של המחבל וליד דקה, כאשר היא דיברה בפעילות ביוזמת הפורום לדו קיום בנוגב שעוסק בהגדרתו בפעילות קהילתית לקירוב בין יהודים לערבים.

דקה נידון למאסר עולם על מעורבות בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם, בשנת 1984. במקום דיון במצב הכפרים הלא מוכרים קיים הפורום השוואה בין מחבלים לטייסים בסוגיית הסכם האסירים. חברי תא "אם תרצו" מאוניברסיטת בן גוריון שהסתננו למפגש הסגור, הקליטו בין היתר גם את אשתו של דקה, שסיפרה שהצליחה להיכנס להיריון מבעלה המחבל, בלי אישור - ומתחת לאף של שירות בתי הסוהר.

המקלט בבאר שבע שהושכר לטובת ''הפורום לדו קיום''
המקלט בבאר שבע שהושכר לטובת ''הפורום לדו קיום'' | צילום: חדשות 13

"אני ווליד ניהלנו דיונים ומאבק משפטי עיקש שנים רבות ולא נתנו לנו להקים משפחה. אפילו הפרייה חוץ גופית, בלי שאני והוא נפגש או נתייחד - אפילו את זה הם סירבו", נשמעה סלאמה אומרת בהקלטות. "אני שמחה לבשר לכם שאני בהיריון והבת שלנו אמורה להיוולד בעוד חודשיים בעזרת השם בלי הסכמתם ובלי הרשות שלהם".

"הפער העצום הוא בין זה שקוראים לעצומה הזאת 'פורום דו קיום', לזה שמתנהל שם אירוע שמפאר מחבלים ומקדם אידאולוגיה אנטי-ישראלית של ממש", אמר מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו". "מקלט עירוני שאמור להגן על אזרחי ישראל הופך להיות מרכז הסתה נגד המדינה".

"זה בלתי נתפס בעינינו. לחשוב שביודעין היא מתגאה בזה שהם הבריחו זרע מתוך הכלא וכך היא נכנסה להיריון, זו ממש יריקה בפרצוף שלנו ולדעתי גם יריקה בפרצוף של כלל אזרחי ישראל", אמרה אורטל תמם, אחייניתו של חלל צה"ל משה תמם.

כל זה התרחש כאמור במקלט עירוני של עיריית באר שבע, שהושכר לעמותה. העירייה ביקשה לפנותה משהתברר לה שהמקום משמש לצרכים פוליטיים, אבל בג"ץ קבע שהיא יכולה להישאר שם, לטענת העירייה, בתנאי שלא תקיים במקום פעילות פוליטית – תנאי שעל פי ההקלטות העמותה מתקשה לעמוד בו.