תחקיר צה"ל על ניסיון הפיגוע בעוטף: המחבל - פלסטיני שחדר מעזה

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המפגע, אשר דקר איש ביטחון באשכול, הינו תושב הרצועה שהצליח להסתנן לשטח ישראל • רישיון הנשק של הרבש"צ שנדקר נלקח ממנו לפני כשנה בשל תלונה שהוגשה נגדו

זמן צפייה: 02:16

ניסיון הפיגוע בעוטף: מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי המחבל שדקר אמש (ראשון) איש ביטחון במועצה האזורית אשכול הינו פלסטיני שחדר מרצועת עזה לשטח ישראל. בצה"ל, וגם במשטרה ובשב"כ, בוחנים כיצד הצליח המפגע - שנשא עליו סכינים, להסתנן ליישוב שבעוטף עזה.

בתוך כך, הלילה התגלה כי הרבש"צ של אשכול אנדריי דוסטוב, שכאמור נדקר ונפצע קל, נאלץ להילחם במחבל בידיים חשופות, זאת משום שרישיון הנשק שלו נלקח ממנו לפני כשנה בעקבות תלונה שהוגשה נגדו במח"ש. בשבוע שעבר, ערעורו של דוסטוב על ההחלטה לקחת את נשקו נדחה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הצהרת בנט: אלו המכשולים בדרך להקמת ממשלת השינוי

בנט: פועל להקמת ממשלה עם לפיד; נתניהו: "חולל את הונאת המאה"

בנט: כמה פעמים צריך לחבוט במדינה כדי להבין שאין ממשלת ימין?

הבוקר, שחזר דוסטוב את הרגע שבו נתקל במחבל. "הייתי בטוח שהוא בדואי. שאלתי אותו מה הוא עושה פה, וראיתי שהוא בלחץ. הוא נראה באטרף, עשה את עצמו חירש. חשבתי שמשהו מוזר פה ואמרתי לו, 'עלה לרכב שלי'. הוא הכניס חצי גוף - ופתאום ראיתי סכין ביד שלו".

"הוא ניסה לדקור אותי בראש", הוסיף דוסטוב לתאר. "באינסטינקט, משכתי את היד לכיוון הסכין ותפסתי אותו. הוא צרח, ניסה לדקור אותי בבטן. נתתי לו אגרופים, שחררתי את הרגל, ואז הוא עף מהרכב והתחיל לרוץ לכיוון המושבים. באותו הרגע, ראיתי את הרבש"צ השכן וצעקתי 'מחבל'. הוא ירה בו ונטרל אותו".

המועצה האזורית אשכול
חשד לניסיון פיגוע במועצה האזורית אשכול | צילום: נאור אואקרט

בתנועת "רגבים" טענו כי מי שהגישו בשנה שעברה את התלונה נגד הרבש"צ הם "עבריינים בדואים מפזורת ביר הדאג'", לשון ההודעה, שעשו זאת משום שבעבר, הוא וקצין משטרה אחר עיכבו אותם על תקלות בטיחות שהתגלו ברכבם ומפני שהפרו את תקנות הקורונה. באותה תקרית, הבדואים איימו על השניים כי "יתנקמו בהם, ויגישו תלונה בטענה ששלפו נגדם נשק".

"האקדח שלי לא נמצא עליי כבר שנה, וזה פשוט הזוי שאני, איש ביטחון, מסתובב ללא אקדח רק בגלל שחבורה של פושעים התלוננה עלינו במשטרה והוחלט לקחת לנו את האקדחים", זעם דוסטוב. "זה לא הגיוני שרכז ביטחון בעוטף עזה מסתובב ללא אקדח. אם היה לי נשק, האירוע היה נגמר הרבה יותר מוקדם".

אשכול, פיגוע, ניידת זירה
זירת ניסיון הפיגוע באשכול | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, תושב רצועת עזה חמוש בסכינים אותר אמש סמוך ליישוב שדה אברהם שבעוטף. מי שזיהו את החשוד היו כמה תושבים שדיווחו על כך לאנשי הביטחון. הם פתחו בסריקות וכאשר איתרו את המפגע - ירו לו בפלג גופו התחתון וניטרלו אותו. המחבל והרבש"צ הועברו לקבלת טיפול בבית החולים.