60 ק"מ של הגנה: בניית החומה נגד מנהרות הטרור לקראת סיום

3 שנים לאחר שהחלו, העבודות על החומה התת-קרקעית שנועדה לחסל את המנהרות של חמאס צפויות להסתיים בקרוב - זאת למרות שהיו מי שהתקשו להאמין בפרויקט. "קראו לנו פנטזיונרים" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:29

פרסום ראשון: בניית החומה התת-קרקעית שנועדה לחסל את מנהרות הטרור של חמאס צפוייה להסתיים בקרוב, 3 שנים לאחר שהחלו העבודות להקמתה. החומה, שהיא מהפרויקטים הביטחוניים החשובים בישראל, נפרסה לאורך כל גבול רצועת עזה באורך של 60 ק"מ. היא מתחילה בדרום הרצועה סמוך לכרם שלום, ונמשכת עד מתחת למים בצפון רצועת עזה.

עד עתה הושלמו כבר 59 ק"מ, כך שקילומטר אחד בלבד נותר להשלמת המשימה - שעד לא מכבר אף אחד לא האמין שהיא אפשרית: עצירת המנהרות ההתקפיות של חמאס. תא"ל ערן אופיר, ראש מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון שהיה מבין האחראים על הפרויקט, גילה כי בתחילת הדרך היו מי שהסתכלו בספקנות על כל העניין. "קראו לנו פנטזיונרים", נזכר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו על סערת גמליאל: מציע לחכות עם המסקנות עד לאחר הבדיקה

נתניהו בקבינט הקורונה: לא יהיו הקלות בסגר עד יום שני

גמליאל מגיבה לסערה: "טעיתי בשיקול דעתי – אשלם את הקנס"

בניית החומה התת-קרקעית בגבול רצועת עזה
בניית החומה התת-קרקעית בגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13

ההחלטה להקים את המכשול התת-קרקעי התקבלה לאחר מבצע "צוק איתן" שבמהלכו יצאו שוב ושוב מחבלים מבטן האדמה. בכל יום עבדו בגבול הרצועה כאלף פועלים, כמעט שבעה ימים בשבוע, לא פעם תחת אש. "הפרויקט הזה, מבחינת הגודל, העוצמה, האורך שלו והעומקים שהוא מגיע - אין לו אח ורע בעולם", הבהיר אופיר, "זאת אומרת, אף אחד לא עשה אותו בעולם".

ממש בימים אלה מסתיים השלב האחרון בבניית החומה התת-קרקעית ומייד לאחר מכן תושלם בניית הגדר העילית שאמורה לספק לתושבי העוטף שקט אמיתי, לפחות בכל הנוגע לאחד הסיוטים הגדולים ביותר שלהם - מנהרות הטרור ההתקפיות של חמאס.