דוקר, נמלט - ונורה ע"י שוטרים: תיעוד פיגוע הדקירה בירושלים

בסרטון ניתן לראות את המחבל בורח מכוחות הביטחון, פוגע בישראל מאיר נחומברג ומנסה לפגוע באחיו. בהמשך, נוטרל על ידי שני שוטרים. אשתו של גבריאל לביא שנפצע אנוש: "נמשיך ללכת דרך שער שכם"

זמן צפייה: 02:04

פיגוע הדקירה בירושלים: בתיעוד האירוע שבו נפצע הבוקר (שישי) אנוש גבריאל לביא בן ה-50, ונער נוסף, ישראל מאיר נחומברג בן ה-16 נפגע בינוני, ניתן לראות את המחבל נמלט מהמשטרה בין עשרות אנשים, לאחר שדקר את לביא, ודוקר בגבו את נחומברג, שהיה על אופניו. מיד לאחר מכן, ניסה הפלסטיני לדקור גם את אחיו של נחמוברג, חיים, אך זה נמלט ממנו. בהמשך התיעוד ניתן לראות את המחבל נורה על ידי שני שוטרים ממרחק של כמה מטרים.

"הייתי האמצ הבישולים כשהעובדת הסוציאלית התקשרה לספר לי מה שקרה", שחזרה נילי לביא, אשתו של גבריאל לביא, שנפצע אנוש. "הייתי לבד בבית". עוד אמרה לביא כי "אני קודם כל מודה לכל עם ישראל על התפילות והדאגה. בגלל שאנחנו עם אחד אנחנו ננצח. אנחנו נמשיך ללכת דרך שער שכם, ואנחנו לא ניתן להם להגביל אותנו בשום מקום בארץ ישראל כי היא שלנו. אני בטוחה בעזרת השם שעם כל המצב הקשה, אני בטוחה שהוא ינצח והוא יקום על הרגליים ואנחנו נזכה להתראיין במסיבת ההודיה שלנו".

כאמור, לביא ונחומברג נפצעו בפיגוע דקירה שאירע בירושלים. צוותי מד"א טיפלו בשני הפצועים ופינו את בן ה-50 לבית החולים שערי צדק, כשהוא סובל מפציעות בפלג גופו העליון, ואת נחומברג לבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא סובל מדקירות בגב. המחבל נורה למוות, ומחקירת כוחות הביטחון עולה כי נכנס לישראל במסגרת תפילת יום שישי האחרון של חודש רמאדן.

כתבות נוספות בחדשות 13:

"נתניהו שם רעל בדמוקרטיה": הקרב של אהרן ברק על בית המשפט

חידת נתניהו-ליברמן: 30 שנה של אינטרסים, איחודים ופילוגים

מלך סעודיה: "יש לפעול להגנת האזור מפני ההסלמה האיראנית"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190531-1215' autoplay='0' credit='' desc='ישראל מאיר נחומברג שנפצע בפיגוע הדקירה משחזר את האירוע' kid='1_ci39ox1x' duration='48'']

עוד עלה מחקירת האירוע כי המחבל הגיע לשער שכם שבעיר, דקר את בן ה-50 ופצע אותו אנוש. מיד לאחר מכן המשיך המפגע בריצה לעיר העתיקה, דקר את נחומברג סמוך לבית כנסת החורבה שבמקום ופצע אותו בינוני. כוחות ביטחון שהגיעו לזירה נטרלו כאמור את המחבל.

מוקדם יותר היום, נחומברג בן ה-16, שחזר בפני חדשות 13 את האירוע ממיטתו בבית החולים: "עצרתי לתקן את האופניים ופתאום המחבל קפץ עליי מאחת הסמטאות – זה היה פחד מוות". לדבריו, "רכבתי על אופניים לכיוון שער יפו, כשעצרתי לתקן משהו באופניים יצא מאחת הסמטאות המחבל. בהתחלה הייתי בטוח שהוא נתן לי בוקס בגב, ואז כשהסתובבתי ראיתי סכין מלא בדם. המשטרה הגיעה מהר ופעלה באופן טוב מאוד", הוסיף הנער. "למקום הגיע חובש והעניק לי טיפול ראשוני".

חיים, אחיו של ישראל מאיר, סיפר גם הוא לחדשות 13 על האירוע שבו היה נוכח: "חזרנו מתפילת שחרית בכותל הקטן, הוא על אופניים ואני ברגל, ופתאום אני רואה מרחוק שיוצא מהשוק פלסטיני עם סכין".  "המחבל הגיע אל אחי ודקר אותו בגב העליון, הוא ניסה לדקור אותו בצוואר, אבל ברוך השם לא הצליח. הוא הוציא את הסכין ובא לכיווני, אבל אני הספקתי להתרחק", סיפר חיים בן ה-17. "באותו הזמן הגיעו שוטרים עם אקדחים שלופים ויורו במחבל".

אחד הפצועים בפיגוע הדקירה בירושלים מפונה לקבלת טיפול רפואי
אחד הפצועים בפיגוע הדקירה בירושלים מפונה לקבלת טיפול רפואי | צילום: דוברות מד''א

חיים תיאר בפני חדשות 13 את הרגעים הדרמטיים: "ברגע הראשון שראיתי את המחבל לא פחדתי, כי לא תיארתי לעצמי שהוא מגיע לדקור אותנו, אחי בכלל לא הספיק לראות אותו לפני שנדקר". "אחר כך, ברגעים הראשונים, הייתי קצת בהלם ולא ידעתי מה לעשות, ואז זה היה קצת מפחיד", הוסיף הנער.

אביו של נחומברג, הרב רפאל, סיפר כי "אחרי שבניי חזרו מהתפילה, פתאום התפרץ עליהם המחבל, דקר את הבן שלי מאחורה ורדף אחר הבן השני. המשטרה בשניות הגיעה. הבן שלי ניצל ממוות".

ד"ר מיכאל סאמר, שטיפל בנער הפצוע, אמר כי "קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. לאחר פעולות ראשוניות ביחידת הטראומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם". לאחר הטיפול, הועבר הנער להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ.

משה קורדובה, חובש בכיר במד"א, תיאר את זירת האירוע: "סמוך לשער שכם ראיתי על המדרגות גבר בשנות ה-50 לחייו כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון". לדבריו, "הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים והוא הועלה במהירות לניידת טיפול נמרץ של מד"א שפינתה אותו במצב קשה מאוד לבית החולים שערי צדק".