סוכל פיגוע: חיילים איתרו שני מטעני חבלה שהונחו בבנימין

דובר צה"ל פרסם כי במהלך סריקות שגרתיות שביצעו הלוחמים בגזרה, הם מצאו מטענים שהוחבאו סמוך לכפר אל-מועייר, במטרה לפגוע בהם. בד בבד, שני פלסטינים נעצרו בחברון כשברשותם סכין

זמן צפייה: 00:14

ניסיון פיגוע בבנימין: דובר צה"ל פרסם הערב (ראשון) כי במהלך סריקות שגרתיות שביצעו מוקדם יותר היום, לוחמי צה"ל איתרו שני מטעני חבלה שהונחו על מנת לפגוע בהם. הלוחמים גילו את המטענים - שהוסתרו בשטח, באזור הכפר אל-מועייר שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין.

במקביל, שני תושבי חברון בני 16 ו-17 נעצרו כשברשותם סכין. השניים צעדו לעבר תחנת אוטובוס, שם המתין אזרח ישראלי, ועוררו את חשדם של לוחמי מג"ב שפעלו במקום. כשהחיילים החלו לבדוק את הנערים, אחד מהם השליך את הסכין לעבר הרצפה והרים את ידיו. אז, הועברו החשודים לחקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחשש לזיהום עקב הגשמים: משרד הבריאות מזהיר מרחצה בחופי הים

עכשיו זה רשמי: גנץ הודיע על הקמת ועדת בדיקה לפרשת הצוללות

נתניהו במסר לביידן: "אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן"

סוכל פיגוע בבנימין
סוכל פיגוע בבנימין | צילום: דובר צה''ל
הסכין שנתפסה ברשותם של שני הנערים שנעצרו בחברון
הסכין שנתפסה ברשותם של שני הנערים שנעצרו בחברון | צילום: דוברות המשטרה

לפני כשבועיים סוכל פיגוע סמוך לחברון. אז, מפגע פלסטיני ניסה לדקור חייל ישראלי באזור מחנה הפליטים באל-פוואר, שבדרום הר חברון. בתגובה, החייל ירה לעברו ופצע אותו ברגליו. המחבל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. לא היו נפגעים ישראלים.

המחבל, עלי עמרו בן 41 מהעיירה דורא שממערב לחברון, התקדם עם רכבו לכיוון כוח של הנדסה שהוצב במקום, ואז יצא עם סכין שלופה לעבר הלוחמים. הכוח קרא למחבל לעצור וביצע נוהל מעצר חשוד. לאחר שלא נשמע לקריאותיהם - ירו לעברו על מנת לנטרלו.

ניסיון הפיגוע בחברון
ניסיון הפיגוע בחברון | צילום: דובר צה''ל