מהבוקר: 20 שריפות בעוטף; דיווח: מצרים ביקשה מחמאס לפעול לשקט

חרף תקיפת צה"ל בלילות האחרונים, הפרחת הבלונים לעבר יישובי הדרום נמשכת • דיווח: צה"ל ירה לעבר עמדת תצפית של חמאס • תיעוד משדרות: בלון תבערה נחת בגן ילדים ריק - נזק כבד נגרם

זמן צפייה: 03:30

מתיחות בדרום: 20 שריפות פרצו מהבוקר (שני) ביישובי עוטף עזה כתוצאה מהמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי הדרום. זאת, חרף תקיפות צה"ל עמדות של חמאס בלילות האחרונים. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות. עם זאת, בלון תבערה נחת בגן ילדים שהיה ריק - נזק כבד נגרם למקום.

במקביל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כוח צה"ל ירה לעבר עמדת תצפית של חמאס - לא דווח על נפגעים. כמו כן, מדיווחים פלסטיניים עולה כי המשלחת המצרית יצאה מרצועת עזה, לאחר שנפגשה עם הפלגים הפלסטיניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תילחם בלבנון, סוריה או עזה: צה"ל מקים אוגדה רב זירתית

נתניהו בנתב"ג: "עובדים על טיסות ישירות לאמירויות מעל סעודיה"

עוד חדשות רעות לכלכלה: שיעור האבטלה עלה ל-12.4% בסוף יולי

בלון תבערה נחת בגן ילדים בשדרות
בלון תבערה נחת בגן ילדים בשדרות | צילום: באדיבות חמ''ל

המשלחת של המודיעין המצרי ערכה פגישה ארוכה עם הנהגת חמאס שכללה את יחיא סינוואר מפקד חמאס ברצועה, וסגנו ח'ליל אל-חיה ובכירים נוספים. הפגישה עסקה ביישום הבנות הרגיעה בין ישראל לארגון הטרור. המשלחת המצרית הודיעה לחמאס כי ישראל אינה מוכנה לקבל בלונים, הפרות סדר או הטרדות ליליות.

חמאס העביר למצרים את "דרישות הפלגים הפלסטינים", שהן: המשך הזרמת הכסף הקטרי, יישום פרויקטים בעזה, סוגית החשמל, החזרת מרחב הדיג וכניסת פועלים לעבודה בישראל. מצרים ביקשה מחמאס לפעול לשקט בגבול עוד לפני תשובת ישראל והגעה להבנות "כמחווה של רצון טוב".

שריפה מבלון תבערה
שריפה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בעקבות אירוע נפילת הטיל ממסוק קרב של צה"ל בשבוע שעבר בתוך ישוב במועצה האזורית אשכול, נפגש היום ראש המועצה עם נציגי חיל האוויר, בהם ראש להק השתתפות ומסוקים נעם ריף וצוות המסוק ומח"ט דרומית טל אשור. בפגישה ניתן הסבר מפורט על נסיבות האירוע, הוצג התחקיר הראשוני והקשר המיוחד בין צה"ל ליישובי עוטף עזה.

הלילה תקפו טנקים של צה"ל תקפו עמדות חמאס ברצועה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף ולהפרות הסדר על הגדר. לפי דיווחים פלסטיניים, עמדה אחת הותקפה מזרחית לבית חאנון ואחת מזרחית לחאן יונס שבדרום הרצועה. לא ידוע על נפגעים בתקיפות.