2 צעירות עתרו לבג"ץ בבקשה להתגייס כלוחמות בשריון

אור אברמסון ומעיין הלברשטאט עתרו נגד ההחלטה לביטול שילוב לוחמות בחיל, שפורסמה בתחקיר "המקור": "אנשים שרוצים צריכים לשרת בתפקיד, לא משנה המגדר". צה"ל: "העתירה תיבחן ותטופל בהתאם"

זמן צפייה: 02:25

שתי צעירות עתרו היום (שלישי) נגד צה"ל, משרד הביטחון ומדינת ישראל, בבקשה לאפשר להן לשרת בחיל השריון בתפקיד לוחמות. אחת העותרות, אור אברמסון, אמרה בריאיון לגל"צ: "אדוני הרמטכ"ל, אני קוראת לך לעשות שוויון בין בנים ובנות".

כאמור, אור אברמסון ומעיין הלברשטאט פנו היום לבית המשפט, וביקשו מצה"ל "לנמק מדוע נשים מנועות מלהתגייס לתפקידי נהגת, תותחנית או מפקדת טנק". אברמסון אמרה: "אני מאמינה בצה"ל, ולא מבינה מדוע הוא לא מאמין בי. צריכים לשרת בתפקיד הזה אנשים שרוצים ויכולים, לא משנה מה המגדר שלהם".

אור אברמסון, עותרת לשרת בטנק
אור אברמסון, עותרת לשרת בטנק | צילום: פייסבוק

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מפקדות הטנק שתפקידן בוטל ע"י הרמטכ"ל – מדברות לראשונה

חזבאללה: הפלנו רחפן ישראלי; צה"ל: "הכלי נפל – לא דלף מידע"

משאל רחוב: כמה אנשים יצביעו בבחירות – ומה לדעתם תהיה התוצאה?

בעתירתן ציינו הצעירות כי חוק שירות הביטחון מתייחס לשירות נשים בצה"ל, וכתבו: "לכל אישה המועמדת לשירות בכוחות הביטחון, או המשרתת בהם, זכות שווה לזו של האיש למלא או להיות מוצבת בכול תפקיד".

מצה"ל נמסר בתגובה: "ככל שתוגש עתירה היא תיבחן ותטופל בהתאם".

האישה שבטנק תנצח
האישה שבטנק תנצח

כזכור, בחודש יולי האחרון פורסם תחקיר בתוכנית "המקור" המתייחס לביטול הניסוי לשילוב לוחמות בחיל השריון כולל בתפקיד מפקדות טנק – למרות הצלחתו.

בטרם בוטל התפקיד, התמודדו הטנקיסטיות עם מסע שובר לב ולא פשוט. בין היתר, הן גילו שהצבא הגדיר אותן טנקיסטיות ולא שריונריות. זוהי הבחנה בעלת משמעות עבורן: שריונריות הן חלק מחיל השריון, בעוד טנקיסטיות הן לוחמות בטנק – אבל לא חלק מהחיל.

עוד סיפרו הטנקיסטיות הראשונות על הקושי של הצבא בשילובן: "הבנים היו בשטח משלהם ואנחנו היינו באזור משלנו, מופרד ורחוק", סיפרה סמלת נגה שינה, מפקדת טנק. "ליתר ביטחון היינו מחויבות כל פעם לכסות את המתחם של השטח שלנו בבד יוטה כדי שאם במקרה מישהו יעבור לא יראו אותנו".

בתגובה לתחקיר מסר דובר צה"ל: "טרם התקבלה החלטה עקרונית בעניין שילובן או אי שילובן בעתיד של לוחמות טנקים במערך הגנת הגבולות. נושא זה יוכרע בעתיד, בשים לב, בין היתר לממצאי הפיילוט".