מאמצים מצריים לגישור: "ביקשו מחמאס להכיל את התגובה הישראלית"

גורמים פלסטינים סיפרו כי בקהיר פנו לארגון הטרור בעזה, ובקשו ממנו שלא להגיב לתקיפות צה"ל שצפויות להתרחב. הג'יהאד האסלאמי: "מחוייבים להגן על הפלסטינים - ולהרתיע את ישראל"

 מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר
מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר | צילום: החדשות 13

ההסלמה בדרום:  כשברקע שיגור יותר מ-100 רקטות לעבר יישובי העוטף, המצרים מנסים לגשר בין ישראל לחמאס על מנת להביא להרגעה. מקורות פלסטינים סיפרו, כי במצריים פנו לחמאס, ואמרו להם כי "ישראל צפויה להגיב באופן נרחב", וכי "עליהם להכיל את התגובה הזו" על מנת שלא להסלים את המצב.

בשעה זו נמצאת בקהיר משלחת חמאס, ובראשם מנהיג הארגון יחיא סינוואר. המשלחת נועדת עם בכירים בקהיר שמפצירים בהם שלא להיגרר לאלימות. במקביל, גם מפקד הזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי, בהא אבו אל-עטא, הוזמן בבהילות לקהיר. הוא יצא מעזה דרך מעבר רפיח.

חלקי רקטה בשטח ישראל
חלקי רקטה בשטח ישראל

בחמאס התייחסו לתקיפות צה"ל שהלכו וגברו במהלך הצהריים ואמרו כי הם מוכנים להגיב בעוצמה "לפשעיה של ישראל". בג'יהאד האיסלאמי אמרו כי הם " מחוייבים להגן על העם הפלסטיני ולהרתיע את ישראל בכל מחיר ותחת כל הנסיבות".

"אנחנו נמנע מישראל להפיק את הארוויזיון שפוגע בעצם קיומו בנרטיב הפלסטיני", אמר דובר הג'יהאד האיסלאמי מסעב אל-ברים. "אנחנו מבקשים להבהיר למקבלי ההחלטות בישראל - אתם לא תוכלו לחלום על שקט שיבוא על חשבון העם הפלסטיני".

אתר פלסטיני פרסם כי גורם בפלגים הפלסטיניים אמר כי ירי הרקטות נעשה בעקבות האירועים על גדר הרצועה אתמול: "התחלנו במבצעי תגובה מרוכזים בתגובה להרג ארבעת המפגינים אתמול ברצועה. השעות הבאות הולכות להיות כואבות מאוד עבור ישראל, ההתנגדות לא תעמוד בחיבוק ידיים". כמו כן, הוא ציין כי הפלגים הפלסטיניים ערכו הלילה מספר פגישות ושיחות טלפון עם הצד המצרי שבהם התבקשו להכיל את הרג המפגינים, אך לדבריו, השיחות הגיעו למבוי סתום.