בכיר אמריקני: תקיפת צה"ל בסוריה - על בסיס מידע שהגיע מפומפאו

הגורם אמר לסוכנות הידיעות AP כי שר החוץ של ארה"ב נועד שלשום עם ראש המוסד בוושינגטון • דיווח: 31 בני אדם נהרגו בתקיפה • מבנים הרוסים באזור מאוכלס: תיעוד תוצאות התקיפה

זמן צפייה: 00:56

גורם אמריקני בכיר שבחר להישאר בעילום שם, אמר היום (רביעי) לסוכנות הידיעות AP כי שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, נפגש שלשום עם ראש המוסד יוסי כהן ומסר לידיו מידע מודיעיני ששימש לכאורה את ישראל בתקיפה. בהמשך לכך, ערוץ אלערבייה עדכן כי מספר ההרוגים בתקיפה הנרחבת בסוריה עלה ל-31.

מוקדם יותר היום, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי ישראל תקפה במהלך הלילה מטרות בדיר א-זור ובאזור אל-בוכמאל שבמזרח סוריה. מקורות המזוהים עם האופוזיציה בסוריה דיווחו כי בכיר במיליציית "הגיוס העממי", סאלח עבד אלאמיר אלקטראני, נהרג בתקיפה. לדבריהם, מספר ההרוגים הסופי בתקיפות עדיין לא ידוע.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורם בעיריית נצרת: ראש העיר סירב להצעה לשריון במקום 5 בליכוד

עמיר פרץ פורש מהחיים הפוליטיים: "לא אכהן בכנסת ה-24"

9,025 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 7.2% מהבדיקות חיוביות

הנזק מהתקיפה הרחבה שבוצעה בסוריה
הנזק מהתקיפה הרחבה שבוצעה בסוריה

על פי דיווחים מסוכנות "סאנא", התקיפה בוצעה בשעה 01:30 אחר חצות. לפי המרכז למעקב אחר זכויות אדם בסוריה, שמקום מושבו בבריטניה, התקיפה כוונה כלפי מפקדות ומרכזים לוגיסטיים איראנים המכילים אמצעי לחימה, וכמו כן כלפי עמדות צבאיות של מליציות פרו-איראניות וחיזבאללה. 

ערוץ "אל-ערביה" ציטט מקור צבאי ישראלי שהצהיר: "הצבא הישראלי ערוך ומוכן לכל פעולה של חזבאללה בגבול הצפון. כל פיגוע של חזבאללה ייענה בהפצצה של בנק מטרות שלם בלבנון. חזבאללה עדיין מתכנן לפגוע או לצלוף בחייל צה"ל כנקמה על הרג הפעיל שלו בסוריה בספטמבר האחרון". עוד הוסיף, לטענת העיתון: "ישראל תמשיך לתקוף בסוריה. תקיפות אלו מטרתן להשמיד טילים איראנים וסורים".

הריסות בעקבות התקיפה הנרחבת בסוריה
הריסות בעקבות התקיפה הנרחבת בסוריה