"לפחות חמישה הרוגים בתקיפה ישראלית בשדה תעופה סמוך לחומס"

על פי דיווחים בכלי תקשורת בסוריה, מערכות ההגנה האווירית של הצבא יירטו חלק מהטילים שנורו לעבר שדה התעופה הצבאי T-4 שבמערב המדינה. נזק נגרם לרכוש מבנים - בהם מחסן נשק

זמן צפייה: 01:58

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שני) כי חיל האוויר הישראלי תקף את שדה התעופה הצבאי T-4 הסמוך לעיר חומס, שבמערב המדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות האדם בסוריה שממוקם בבריטניה, בתקיפה נהרגו לפחות חמישה בני אדם, בהם חייל אחד בצבא הסורי. כמו כן, סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית, דיווחה מפי גורם בכיר בצבא הסורי כי תשעה טילים נורו לעבר שדה התעופה T-4 - ושניים מתוכם יורטו.

גורם צבאי במדינה אמר לטלוויזיה הסורית הרשמית כי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה יירטו חלק מהטילים, אך למרות זאת חייל אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו. בנוסף, דווח שאזרחים נוספים ששהו באזור נפצעו ושנזק רב נגרם למבנים במקום - בהם מחסן נשק שנהרס.

אתמול לפנות בוקר תקף צה"ל יעדים צבאיים בסוריה בתגובה לירי שתי הרקטות לעבר החרמון, שאחת מהן, כזכור, אותרה בשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו, בין היתר, שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. כמו כן, במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי, אך לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

עוד בחדשות 13:

"ארה"ב הבהירה לרוסים: תומכים בתקיפות ישראל בסוריה"

רה"מ על התקיפה בסוריה: "נפגע פי כמה במי שינסה לפגוע בנו"

דיווח: לפחות עשרה בני אדם נהרגו בתקיפת ישראל בסוריה

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-20190603-0841' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקיפה הישראלית לכאורה בטלוויזיה הסורית' kid='1_bbpyo83e' duration='62'']

בסוכנות הידיעות "סטפ", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דווח כי בתקיפה נפגעו אתרים של צבא אסד ומיליציות איראניות השוכנות בבסיס חטיבה 165, וכן מטרות נוספות באתר "תל אל-מאנע" שבאזור אל-כיסווה. לפי הדיווח, באתרים הללו הופצצו מחסני נשק וכני שיגור טילים.

הארגון הסורי לזכויות האדם, המזוהה עם האופוזיציה במדינה, דיווח כי עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל אמש. על פי הדיווח, שלושה מההרוגים לוחמים סורים, והשאר חיילים זרים.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-20190603-0842' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקיפה הישראלית לכאורה בטלוויזיה הסורית' kid='1_pa868l5e' duration='9'']

בטקס יום ירושלים שהתקיים אתמול בגבעת התחמושת, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא שנתן את ההוראה לבצע את התקיפה ואמר: "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחתי את צה"ל על פעולה תקיפה". נתניהו שלח מסר לגורמים ששיגרו את הרקטות לעבר ישראל: "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו". לדבריו, "זו מדיניות עקבית שתמשיך למען ביטחון ישראל".

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
עמדת מודיעין של צבא סוריה בתל שעאר שהותקפה על ידי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

אתמול אמר לחדשות 13 פקיד בכיר בממשל האמריקני שמעורב במגעים עם רוסיה ועם ישראל בנושא סוריה, שממשל טראמפ הבהיר לרוסיה כמה פעמים בחודשים האחרונים שארה"ב תומכת בתקיפות הישראליות בסוריה - כל עוד הכוחות האיראנים פועלים במדינה.

"אמרנו לרוסים שאנחנו תומכים ב-100% בתקיפות הישראליות בסוריה כל עוד האיראנים שם", ציין הבכיר בממשל טראמפ. "אמרנו להם שכל הכוחות האיראנים צריכים לצאת וזו לא רק דרישה ישראלית אלא גם דרישה אמריקנית".

טראמפ בעצרת בחירות באוהיו
טראמפ בעצרת בחירות באוהיו | צילום: Getty Images

הבכיר האמריקני הוסיף שישראל ביקשה מארה"ב להתערב גם מול רוסיה בכל הנוגע להתחייבות הרוסית להרחיק את הכוחות הפרו-איראניים למרחק של כ-100-70 קילומטר מהגבול. לדבריו, ארה"ב העלתה את הנושא מול הרוסים בשיחות דיפלומטיות שקטות - והאחרונים לא הכחישו.