דיווח: תשעה לוחמי מיליציות נהרגו בתקיפה בסוריה

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי 3 מחברי הכוח הצבאי הנאמן למשטר אסד, שנהרגו בתקיפה שאירעה השבוע ומיוחסת לישראל, היו סורים. לפי הדיווח, הותקפו מוצבים צבאיים ומרכזי מודיעין איראניים

זמן צפייה: 01:33

המרכז הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, דיווח היום (חמישי) כי תשעה מלוחמי המיליציות הנאמנות למשטר הסורי, שלושה מהם סורים, נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל שאירעה בלילה שבין שלישי לרביעי. על פי הדיווח התקיפה בוצעה נגד מוצבים צבאיים ומרכזים מודיעיניים של האיראנים ושל מחליציות איראניות במחוז קוניטרה ובדרעא.

בלילה שבין שלישי לרביעי, כזכור, סוכנות הידיעות הסורית "סאנא", הטלוויזיה הממלכתית במדינה ואתרי חדשות סוריים דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף יעדים של חזבאללה ושל מיליציות איראניות בתל אל-חארה, מזרחית למחוז דרעא שבדרום המדינה וכן באזור קוניטרה. על פי האתר "סטפ ניוז", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, כתוצאה מהפצצות בקוניטרה נהרגו מספר חיילים סורים ונפצעו כמה נוספים.

גורם צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית כי ארבעה חיילים סורים נפצעו כתוצאה מטילים שנורו מישראל לעבר עמדה צבאית במזרח קוניטרה וכי מערכות ההגנה האווירית הסורית יירטו שני טילים שנורו מרמת הגולן לעבר האזור. בנוסף, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח אך הוא כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו בדרום-מערב דמשק, בקוניטרה ובדרעא.

לעוד כתבות בנושא:

דיווחים בסוריה: צה"ל תקף מחסני נשק איראניים בדרום המדינה

דיווחים בסוריה: ישראל חיסלה בכיר חזבאללה בקוניטרה

איראן: "מכלית הנפט שנעצרה על ידי בריטניה – לא יועדה לסוריה"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190724-1416' autoplay='0' credit='' desc='הרכב לאחר חיסול' kid='1_f6amw2zv' duration='21'']

הרכב של בכיר החיזבאללה
הרכב של בכיר החיזבאללה לאחר החיסול | צילום: חדשות 13

אתמול, דיווחו כלי תקשורת זרים כי זיאד משהור, בכיר ארגון הטרור חזבאללה, שחוסל בקוניטרה שבסוריה באמצעות טיל שנורה לעבור רכבו, השתייך לתשתית הטרור של חזבאללה בגבול, שנחשפה על ידי צה"ל פני כארבעה חודשים, ומכונה "תיק הגולן". כזכור, לאחר החיסול, כלי תקשורת במדינה ייחסו את התקיפה לישראל. במקביל, כלי תקשורת במדינה פרסמו היום תיעוד רכב שהופצץ, שככל הנראה היה שייך לפעיל הארגון.

על פי הדיווחים, תפקידו של משהור היה, בין היתר, לגייס פעילים בגולן הסורי ולצייד אותם בנשק. זאת, במסגרת תוכנית חזבאללה לפתוח חזית שנייה מול ישראל במקרה של מלחמה בצפון. בדובר צה"ל מסרו בתגובה כי "איננו מתייחסים לפרסומים הזרים".

כזכור, משהור, בן העדה הדרוזית שנחשב לתומך שלטונו של אסד ומזוהה עם ארגון הטרור היושב בלבנון, חוסל ביום ראשון באופן מסותרי באזור סעסע שבמחוז קוניטרה, כאשר נסע עם אדם נוסף ברכבו. כך דווח באתרי חדשות סורים המזוהים עם האופוזיציה במדינה.

תשתית ''תיק הגולן''
תשתית ''תיק הגולן'' | צילום: דובר צה''ל

בחודש מארס צה"ל חשף תשתית טרור שחזבאללה פיתח במשך כמה חודשים ברמת הגולן, שמטרתה להיערך לקראת מלחמה אפשרית עם ישראל באזור. התשתית, המכונה "תיק הגולן", מתמקדת בשלב זה בעיקר באיסוף מודיעין על צה"ל והתבססות במרחב גדר הגבול, אך גורמי מודיעין לא פוסלים את האפשרות שבעתיד היא תנסה לפעול נגד ישראל. עד ליום חשיפתה, הייתה ההתארגנות ידועה רק למספר מצומצם של בכירים בארגון, ואפילו משטרו של אסד לא ידע על קיומה. כוחות הביטחון הביעו תקווה כי חשיפת התוכנית תביא לחיסולה.

בראש התשתית עומד אבו חסין סאג'ד, אחד מבכירי חזבאללה. לפי צה"ל, פעילי התשתית מבצעים תצפיות לעבר ישראל מעמדות צבאיות הנמצאות בקו הגבול – חלקן עמדות הקיימות בשטח וחלקן שייכות לצבא סוריה. אותן עמדות מאוישות על ידי חיילי צבא סוריה, שפועלים לצד פעילי "מפקדת הדרום" של חזבאללה בסוריה.

לפי גורמי מודיעין בצה"ל, פעילי השטח של הארגון היו בעבר חלק מקבוצות ותשתיות שונות שפעלו נגד ישראל, בין השאר של קונטאר ומורנייה. כמו כן, חלק מהפעילים עברו בעבר קורסים והכשרות בחבלה, צליפה והפעלת רקטות מטעם חזבאללה.