דיווח: מחסני מיליציות פרו איראניות הותקפו בסוריה; 5 נהרגו

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסי קרב תקפו כמה אתרים באזור אל-בוכמאל שבמזרח סוריה, בין היתר מחסני נשק ומוצבים. פעילים אחרים נמלטו. התקיפה לא יוחסה למדינה כלשהי

זמן צפייה: 02:03

לפחות חמישה פעילי מליציות פרו איראניות נהרגו אמש (שבת) בתקיפת מחסני המיליציות על ידי מטוסי קרב לא מזוהים – כך דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, הופצצו מחסני נשק ומוצבים של המיליציות. פעילים אחרים נמלטו מהאזור מחשש לתקיפה נוספת.

כזכור, בשבוע שעבר דיווח אתר "סטפ ניוז" כי המיליציות האיראניות באזור דיר א-זור ירו נ"מ לעבר מטוסי סיור בלתי מזוהים אשר חגו במחוז. לאחר הירי, מספר מטוסים קרב תקפו מחסני תחמושת בשדה התעופה אל-חמדאן השוכן סמוך לעיר אל-בוכאמל.

עוד בחדשות 13:

דיווח: מטוסי קרב תקפו מחסני תחמושת בגבול סוריה-עיראק

"גורמים בסוריה מכחישים: ישראל לא חיסלה דמות איראנית בכירה"

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

האתר הדגיש כי עד כה לא ידועה זהות המטוסים התוקפים או אם ישנם הרוגים בעקבות התקרית. בעקבות התקיפה נשמעו פיצוצים עזים באזור.

כזכור, בחודש שעבר חיל האוויר הישראלי תקף עשרות מטרות בשטח סוריה בתגובה לשיגור הרקטות לעבר ישראל במהלך הלילה שלפני. "מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים", נמסר מצה"ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה: "הבהרתי שמי שיפגע בנו - אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית | צילום: עומר מירון/לע״מ

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לתקיפה ואמר כי "הכללים השתנו. מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע. המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט - אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם - אנחנו נגדע אותן. צה״ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".

עוד נמסר מצה"ל כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בשטח ישראל. במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות".