בתגובה לניסיון הנחת המטען בגולן: צה"ל תקף בדרום סוריה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות של הצבא הסורי - בהן עמדות תצפית, אמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה. הצבא הסורי דיווח כי לא היו נפגעים אך נגרם נזק

זמן צפייה: 02:55

מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הערב (שני) מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה, זאת בתגובה לניסיון הנחת המטען שאירע אמש בקו הגבול. כלי הטיס של חיל האוויר תקפו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל". צבא סוריה דיווח כי אין נפגעים כתוצאה מהתקיפה, אך נגרם נזק.

צה"ל אישר את התקיפה לאחר שמוקדם יותר הערב דווח בכלי התקשורת הסורים כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו. מקורות בקונייטרה מסרו לעיתון "אל-וטן" הסורי הרשמי כי התקיפה הישראלית פגעה באיזור תל אל-אחמר שבמחוז קונייטרה, וכללה ירי של 4 טילים. בצד הישראלי דווח במהלך הערב על רעש ופעילות אווירית בגולן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אבא, אני רוצה לעזור": הנערים שיוצאים לעבוד כדי לסייע להורים

בדיקה מיוחדת: האם המוצרים שכולנו קונים – יעמדו במבחן המעבדה?

יאיר נתניהו: מראה לאבא את החייזרים מההפגנות – זה מצחיק אותו

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

כאמור, התקיפה אירעה בתגובה לסיכול ניסיון הפיגוע שאירע בלילה האחרון בגבול. חולייה בת ארבעה מחבלים הגיעה לגבול הצפוני, כאשר התצפיתניות של גדוד האיסוף הקרבי הבחינו בה.

כוח מגלן שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן ביצע לעברה ירי, ובמקביל בוצע ירי כלי טיס של חיל האוויר. ארבעת המחבלים נהרגו, ונבדק האם הם שייכים לארגון חזבאללה. לא היו נפגעים לכוחות הישראלים.

בסיור שערכו הכוחות בדרום רמת הגולן לאחר התקרית, נמצאו נשק וכן תיק שבתוכו מספר מטענים מוכנים להפעלה. הנשק והתיק הונחו במרחק של 25 מטרים בלבד מגדר המערכת בשטח ישראל.