דיווח בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור קוניטרה

הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה כי מסוקי של קרב חיל האוויר שיגרו טילים לעבר מטרות בדרום המדינה, וכי מספר בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו. זו התקיפה ה-5 שמיוחסת לישראל החודש

זמן צפייה: 01:20

בסוריה דיווחו הלילה (שישי) כי מסוקי קרב של חיל האוויר שיגרו טילים בשמי רמת הגולן לעבר מטרות בדרום המדינה. היעדים, כך על פי הטלוויזיה הסורית הרשמית, היו מוצבים של הצבא הסורי, מטרות של חזבאללה וכן מטרות איראניות באזור קוניטרה ובכפרים שבצפון רמת הגולן הסורית.

הסורים דיווחו כי מספר בני אדם נהרגו, כמה נוספים נפצעו ונזק נגרם למקום. זו התקיפה החמישית בחודש האחרון שיוחסה לישראל. בצה"ל לא הגיבו לטענות.

כזכור, בצה"ל פרסמו לאחרונה כי ארגון חזבאללה מנסה להקים תאים של פעילים ברמת הגולן הסורית על מנת לפתוח משם חזית נגד ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כלכלה מכווצת וזינוק באבטלה: כמה עולה בינתיים משבר הקורונה?

הבית הלבן לנתניהו: סיפוח – רק אם ישראל תסכים למדינה פלסטינית

"הרמתי יד": שיחת החשוד ברצח למשטרה – כשתקף את אשתו לפני כשנה

צה''ל תקף שורת יעדי טרור של גא''פ בסוריה
צה''ל תקף שורת יעדי טרור של גא''פ בסוריה

בתחילת השבוע, סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה שמערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית סמוך לדמשק ויירטו מספר טילים ששוגרו לעברה מתוך שטח לבנון. לפי דיווח של המרכז למעקב אחר זכויות אדם בסוריה, בתקיפה נהרגו שבעה בני אדם - ארבעה פעילי מליציות פרו איראניות ושלושה אזרחים, בהם ילד, כתוצאה מרסיסים שנחתום על בתים בעיירות חג'יירה ואל עאדלייה באזור דמשק.

יום קודם לכן רמז שר הביטחון נפתלי בנט להרחבת הפעילות נגד איראן בסוריה בריאיון בתוכנית של בן כספית וינון מגל ברדיו 103, ואמר: "תהיו עם אוזניים קשובות - עברנו ממדיניות של בלימה לדחיקה". כמו כן בהמשך היום התייחס למתיחות מול איראן במסיבת עיתונאים ואמר כי "איראן מנסה כל הזמן להתבסס בסוריה, ואני לא חושב שידה על העליונה. בשביל איראן סוריה זו הרפתקה רחוקה מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראנים שבאים לסוריה דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם ומשלמים בחייהם".