דיווח: חיל האוויר תקף בגבול סוריה רכב חזבאללה שהעביר נשק

כלי תקשורת ערביים מייחסים את התקיפה לישראל וטוענים שבוצעה ממל"ט לעבר המכונית, שנסעה בכביש ביירות-דמשק. עוד עלה כי ברכב שהותקף היו כמה פעילים של ארגון הטרור, וככל הנראה אין נפגעים

זמן צפייה: 01:17

כלי תקשורת ערביים מדווחים היום (רביעי) על תקיפה אווירית ממוקדת נגד רכב חזבאללה שנסע על כביש ביירות-דמשק והעביר נשק מלבנון לסוריה. הדיווחים מייחסים את התקיפה לחיל האוויר הישראלי וטוענים כי היא בוצעה ממל"ט, סמוך לגבול בין המדינות. מדיווחים במרבית כלי התקשורת הערביים עולה כי ככל הנראה אין נפגעים.

עוד עולה מהדיווחים כי בכיר חזבאללה ועוד מספר פעילי הארגון היו ברכב לפני שהותקף - והספיקו לברוח ממנו לפני שהוא נפגע. גורמים ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות הרוסית RT כי לכיוון הרכב נורה טיל שלא פגע בו, מה שאפשר לאנשים שבתוך הרכב לברוח - ואז נורה טיל שני, שפגע ברכב.

על פי ההערכות העולות מהדיווחים הזרים, נראה כי יעד התקיפה לא היה פעיל מסוים אלא השיירה עצמה - שייתכן כי הובילה אמצעי מסוים שאותו ביקשו לתקוף.

תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל
תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל

בתיעוד של הרכב לאחר התקרית, שפורסם בכלי התקשורת הערביים, נראים שטיחים על חלקו האחורי. ייתכן שהם הובאו לאחר התקיפה כדי לכסות על האמצעי שניסה חזבאללה להבריח מסוריה ללבנון.

לפני כשבועיים סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי מטוסים ישראלים תקפו משמי לבנון את שדה התעופה בבסיס שאייראת, שהותקף כבר בעבר ונמצא סמוך לעיר חומס במערב המדינה. על פי כלי התקשורת במדינה, מערכת ההגנה האווירית הופעלה והפילה חלק מהטילים לפני שהגיעו למטרות.

סוכנות הידיעות של האופוזיציה הסורית, "סטפ ניוז", דיווחה: "מטוסים ישראלים תקפו מוצבים של כוחות המשטר הסורי בסמוך לחומס, כמו כן הותקפו שדה"ת א-שעיראת, שדה"ת T4 וכן מפעל דשן במחוז חמס".