דיווח בסוריה: ישראל חיסלה אסיר ביטחוני לשעבר שפעל עבור איראן

על פי הדיווחים, הפעיל שחוסל, מדחת אלסלאח, הוא במקור דרוזי ממג'דל שאמס שריצה עונש מאסר ממושך בכלא הישראלי, ולאחר ששוחרר ממנו עבר לסוריה. ע"פי דיווחים: פעל להקמת תאי טרור בגולן הסורי

זמן צפייה: 01:40

‏על פי דיווחים בסוריה, ישראל חיסלה במהלך סוף השבוע את מדחת סאלח בעין אלתינה סמוך ליישוב הדרוזי השוכן צפונית לרמת הגולן. סאלח, אסיר ביטחוני לשעבר ממג'דל שאמס שריצה עונש מאסר ממושך בכלא הישראלי בשנות ה-80, בגין עבירות ביטחוניות שביצע, בין היתר תכנן פיגועים וחטיפת חיילים.

לאחר ששוחרר מהכלא, סאלח עבר לסוריה והתחבר עם גורמי צבא מקומיים ואיראנים ועפל עבורם. בישראל סירבו להתייחס לדיווח זר. בהמשך לכך, על פי דיווחים סורים נוספים, החיסול התבצע באמצעות ירי צלף מהקרקע ולא מהאוויר. בנוסף, על פי דיווחים זרים, לסאלח קשר ל"תיק הגולן" - פרוייקט שנועד לבסס תאי טרור של חיזבאללה בגולן הסורי.

האסיר הביטחוני לשעבר שדווח כי חוסל
האסיר הביטחוני לשעבר שדווח כי חוסל | צילום: ללא

בתוך כך, סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה שלשום כי מערכות ההגנה האווירית בלמו מטרות עוינות בדרום העיר תדמור שבמרכז המדינה, ונטען כי מקור התקיפה הוא מאזור א-תנף, משולש הגבולות סוריה-ירדן-עיראק. מקור בצבא סוריה ייחס את התקיפה שאירעה לקראת חצות לישראל, ואמר כי מגדל התקשורת במקום נפגע, כמו גם כמה עמדות סביבו, ונגרם נזק. עוד נמסר מצבא סוריה כי חייל סורי אחד נהרג, ונפצעו עוד שלושה.