סוריה: ישראל תקפה כמה מטרות דרומית לדמשק

צבא אסד הודיע כי חיל האוויר הישראלי הפציץ מספר יעדים סמוך לבירה. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית המקומיות הצליחו ליירט את רוב הטילים שנורו. דיווחים אחרים על הרוגים ופצועים בתקיפה

זמן צפייה: 00:23

ישראל תקפה הערב (רביעי) כמה מטרות דרומית לדמשק - כך הודיע צבא סוריה. לפי הודעת צבא אסד, הותקפו כאמור מספר מטרות, אך מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט את רוב הטילים שנורו. במדינה דווח על הרוגים ופצועים בתקיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

4 נהרגו במהומות בוושינגטון; הדיון על אישור ניצחון ביידן חודש

5 איש במקום סגור, התפוסה בתחב"צ תצומצם לחצי: אושר הידוק הסגר

ביידן על המהומות: "הדמוקרטיה האמריקנית תחת מתקפה חסרת תקדים"

תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (ארכיון)
תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

לפני שבוע, כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף יחידת הגנה אווירית של צבא סוריה באזור א- נבי האביל שבפרברי דמשק. על פי הדיווחים, אדם אחד נהרג בתקיפה ושלושה חיילים נפצעו.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא", התקיפה בוצעה בשעה 1:30 לפנות בוקר, ומערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הצליחו ליירט חלק מהטילים.

לפי "המרכז למעקב אחר זכויות אדם בסוריה", שמקום מושבו בבריטניה, התקיפה כוונה כלפי עמדות של חזבאללה באזור וכלפי יחידת הגנה אווירית של צבא סוריה הממוקמת באזור. לפי דיווח זה, ישנם הרוגים בתקיפה זו.

תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה | צילום: דובר צה''ל

שבוע קודם לכן. יוחסה לישראל תקיפה באזור מסיאף שבפרברי חמאת סמוך לדמשק. בשל כך, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו והצליחו, כך על פי הדיווח, ליירט את רוב הטילים.

המרכז הסורי לזכויות אדם שבבריטניה דיווח כי שישה בני אדם שאינם אזרחי סוריה נהרגו באותו אירוע, וכי, ישנם גם הרוגים בעלי אזרחות סורית. רבים נוספים נפצעו קשה, כך על פי הדיווחים.