וושינגטון פוסט: צה"ל מפעיל טכנולוגיות זיהוי פנים על פלסטינים

תחקיר של העיתון הנחשב חושף כי לישראל יש מאגר תמונות של פלסטינים המגיע מרשת מצלמות ביו"ש ומסמארטפונים. בין יחידות מסוימות נערכה תחרות בין החיילים לצלם כמה שיותר פלסטינים

משמר הגבול
משמר הגבול | צילום: רויטרס

כוחות הביטחון בישראל משקיעים מאמצים רבים בבניית מאגר זיהוי פנים של פלסטינים - כך פרסם היום (שני) עיתון "וושינגטון פוסט". בתחקיר מעורר הדים של העיתון הנחשב, נחשף כי בשנתיים האחרונות טכנולוגיה בשם "זאב כחול" שימשה לניטור וזיהוי פלסטינים באמצעות טלפונים סלולריים.

לפי התחקיר, המתבסס ברובו על עדויות של חיילי צה"ל ויוצאי מערכת הביטחון, כוחות הביטחון משתמשים ברשת ענפה של מצלמות וסמארטפונים לבניית מאגר זיהוי פנים של פלסטינים. היוזמה החלה לפני כשנתיים, וטכנולוגיית "זאב כחול" משמשת להשוואה בין תמונות הפנים לבין מאגר המידע הרחב, שאחד החיילים כינה "פייסבוק של הפלסטינים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"תישרף בגיהינום": אחיו של מתנגד החיסונים נמצא תחת מתקפה

לפיד הקריא הודעות נאצה שקיבל: "אתה היטלר, שתמות"

רכב על קורקינט וירה 13 כדורים: תושב לוד הואשם בניסיון רצח

לפי הפרסום, ישנה אפליקציה לטלפון שמזהה את הפלסטיני, ומסמנת לחיילים בצבעים שונים אם יש לעצור, לעכב או לשחרר אותו. על מנת לבנות את מאגר המידע, חיילים צילמו פלסטינים, כולל ילדים וזקנים, ואף נערכו תחרויות בין יחידות צה"ל מי מצלם הכי הרבה למאגר. כמות התמונות שצולמו מוערכת במספר אלפים לפחות.

העדויות הן של חיילים משוחררים ששוחחו עם העיתון וכן עדויות שניתנו דרך ארגון "שוברים שתיקה". בנוסף, נחשף בתחקיר כי בחברון הותקנו מצלמות זיהוי פנים על מנת לזהות פלסטינים במעברים עוד לפני שהם מראים תעודה מזהה.