עקב התהפכות הטנק: צה"ל עצר זמנית את כלל האימונים בפיקוד צפון

אלוף אמיר ברעם הנחה לחדול את כל האימונים המתוכננים בגזרה וביחידות השונות בפיקוד. זאת, עד לסיום תחקיר האירוע – שלקחיו הועברו לכלל היחידות. לאחר כמה שעות, הורה לחדשם

זמן צפייה: 00:38

בעקבות התהפכות הטנק הבוקר (שני), מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, החליט להספיק זמנית את כל האימונים בגזרת פיקוד הצפון ויחידותיו עד לסיום התחקיר הראשוני של אירוע. כמו כן, ברעם הנחה על העברת לקחי האירוע לכלל היחידות. לאחר כמה שעות, הורה ברעם לחדש את האימונים.

כאמור, טנק של צה"ל התהפך מוקדם יותר היום במהלך תרגיל בצפון הארץ. מתחקיר ראשוני עולה כי הטנק סטה מעט מהציר שעליו נסע, החליק ימינה עקב נפילה קלה בציר מתחת לזחל ימין. הטנק התהפך ב-180 מעלות נעצר כשהתנגש בעץ. לא היו נפגעים באירוע. עוד עולה מהתחקיר כי הראות הייתה בינונית כתוצאה מערפל, וכי צוות הטנק הספיק לבצע תרגולת התהפכות מלאה ודיווח על התקרית בקשר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצעיר שנפגע מברק – לוחם בגולני: "בחור נפלא"; חל שיפור במצבו

קול המון טיפות המים: גשמים והצפות ברחבי הארץ; שלג ירד בחרמון

הסכמה בין הליכוד וכחול לבן על תאריך הבחירות: יום שני 2 במארס

בתוך כך, הותר לפרסום כי בן ה-19 שנפגע קשה מברק בצפון הוא לוחם בחטיבת גולני. הוא נפגע אתמול במהלך אימון ניווט בשטחי האימונים בבסיס האימונים אליקים, וחבריו, שהבחינו כי הוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו, נשאו אותו לכביש והזעיקו את מד"א. מצבו של החייל השתפר לפני זמן קצר, הוא שב להכרה חלקית, חזר לנשום בכוחות עצמו ומגיב לסביבה.

אביו של הלוחם סיפר כי בנו "רצה להיות חייל קרבי ולהתגייס לגולני. הוא אוהב את הצבא. זה מאוד קשה". אלי בריגה, שלימד את החייל בבית הספר "הודיות" שבו למד, סיפר: "הוא ילד עדין, מאוד מנומס, מאוד מתחשב ורגיש לסביבה שלו. ילד ממש נפלא". עוד סיפר כי "הייתי אצלם בביקור בית, ראיתי את המשפחה, אנשים מקסימים. הצטערנו לשמוע שזה קרה ואני מקווה שהוא יצא מזה מהר".