"כתוצאה ממשחק באבנים": חייל נפצע קשה מפגיעת ראש במוצב בצפון

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת אירוע שבו לפי החשד נפגע דניאל מארדר, חייל באגד התותחנים 215, מאבן בראשו, ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. "עברו שעות עד שהוא נלקח לביה"ח"

זמן צפייה: 02:45

צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) כי דניאל מארדר, חייל בחיל התותחנים, נפצע באורח קשה אמש כתוצאה מפגיעת אבן בראשו במוצב בצפון, ופונה לקבלת טיפול במרכז הרפואי לגליל, שם הוא עדיין מאושפז. כעבור כמה שעות מארדר שב להכרה. התקרית אירעה באגד 215 של התותחנים, לפי החשד שני חיילים שיחקו וזרקו אבנים על מבנה שירותים כימיים. מארדר יצא מהשירותים, ספג אבן בראש ונפצע קשה. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

ד', אחותו של מארדר שנפצע קשה בעקבות פגיעת אבן בראשו שהושלכה לעברו בעת משחק: "הפגיעה היא טיפשית והזויה. הבנתי שזה קרה בבוקר ועבר זמן עד שלקחו אותו לביה"ח זיו. כנראה לא האמינו לו בהתחלה כי הוא לא התעלף, רק התלונן על כאב ראש".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190904-1405' autoplay='0' credit='' desc='אחותו של החייל ' kid='1_9l1k8m2o' duration='140'']

 

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

4 חיילים נפצעו מאמצעי חבלה באימון – צה"ל לא דיווח על התאונה

דוח הסנגוריה הצבאית: שימוש יתר בעונשי מעצר בצה"ל

תחקיר פגיעת האוטובוס בנער בגיבוש צנחנים: צה"ל ישנה נהלים

דניאל מארדר, חייל שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו בזמן משחק
דניאל מארדר, חייל שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו בזמן משחק

איגור מרדר, אביו של דניאל סיפר: "דניאל הספיק להגיד לי שזרקו עליו אבן ואז הורדם. הצבא לא הודיע לנו שזה קרה. נתתי לו ללכת לקרבי למרות שהוא בן יחיד, עכשיו אני רוצה שהוא יהיה ג׳ובניק, רק שיהיה בריא". בשיחתם, סיפר מארדר לאביו כי הוא ״רק זוכר שפגעה בו אבן גדולה והוא לא היה קשור למה שקרה שם״.

החבלה בראשו של דניאל מארדר שנגרמה מאבן שנזקרה בזמן משחק
החבלה בראשו של דניאל מארדר שנגרמה מאבן שנזקרה בזמן משחק

בשבוע שעבר, הודיע דו"צ כי לוחמת צה"ל נפצעה באורח בינוני מפגיעת כדור ברגלה, ככל הנראה מפליטת כדור מנשקה, בבסיס צבאי בדרום הארץ. הלוחמת פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

לפני כחודשיים, ארבעה חיילים, בהם שני קצינים, נפצעו קל מפיצוץ של אמצעי חבלה "צפע חי"ר" בבסיס ההנדסה צוקי עובדה שבדרום. שניים מהם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם כוויות בפנים. צה"ל נמנע מלדווח על התאונה. מדובר צה"ל נמסר כי לאחר האירוע התקבלה הנחייה מקצין הנדסה קרבית ראשי שלא להשתמש באמצעי "צפע חי"ר", עד לסיום התחקיר והצגת ממצאיו.

בחודש אפריל נהרג רון אליהו עובד בן ה-18, תושב קיבוץ פלמחים, כתוצאה מאוטובוס שהידרדר לעבר אוהל שבו שהה עם נערים נוספים סמוך לבא"ח צנחנים באזור שומריה שבנגב. משפחתו תרמה את קרניות עיניו.

בעקבות מותו, הוצג לפני כחודשיים וחצי תחקיר האירוע על ידי צה"ל, ממנו עלה כי הגורם הישיר למוות הוא נסיעת האוטובוס לעבר האוהל שבו ישבו הנערים בגיבוש. הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע כי ישונו נהלים הנוגעים לארגון מרחבי הפעילות והמרחבים הלוגיסטיים במתחמים ארעיים בצה"ל.