"צריך נס כדי לעבור בשלום": ביו"ש סופגים טרור אבנים יומיומי

על פי נתוני המשטרה, ב-2018 התרחשו כ-3,000 אירועי יידוי אבנים בשטחים. למרות זאת, הנושא לעיתים רחוקות עולה לכותרות - והתושבים באזור מיואשים: "זה לא מעניין אף אחד, כמו כשהדרום בוער"

זמן צפייה: 04:55

בחודשים האחרונים חלה ירידה מסוימת באירועי יידוי האבנים כלפי ישראלים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים, אך המצב לא מעודד את האזרחים והאזרחיות שנוסעים בכבישי האזור מדי יום, ומודעים לכך שכל נסיעה עלולה להסתיים בקלות בפגיעות בגוף ובנפש.

על פי נתוני המשטרה, בשנת 2018 התרחשו כ-3,000 אירועי יידוי אבנים ביהודה ושומרון בלבד. "יש פה טרור אבנים, אפשר לומר כך", אמר תנ"צ דורון תורג'מן, מפקד מרחב קדם. "אנחנו כמשטרה מתייחסים ליידוי אבנים בצורה הנחושה ביותר, אבן היא מסכנת באופן חד משמעי".

עוד בחדשות 13:

"מרגישים שקופים": תושבי עוטף עזה בקמפיין נגד טרור הבלונים

"עלייה במספר הפונים לטיפול בעוטף"; אין פסיכיאטר ילדים באזור

בהשוואה לקיץ 2018: ירידה חדה במספר השריפות בעוטף עזה

יידוי אבנים ביהודה ושומרון
יידוי אבנים ביהודה ושומרון | צילום: חדשות 13

ורד אדרי, תושבת בת עין, ניצלה לפני שנה מפיגוע דקירה. בשבוע שעבר כשנסעה ברכבה בכביש 60, סמוך לכפר הפלסטיני אל-ערוב, יידו פלסטינים לעבר רכבה אבנים שניפצו את שמשת המכונית. "אתה צריך נס כדי לעבור כאן כל יום בלי שתיפגע בך אבן", סיפרה אדרי. "כל פעם שנוסעים מכאן זה להתפלל חזק בלב שלא יקרה כלום".

אדרי, שחווה את טרור האבנים מדי יום, מתוסכלת מההתעלמות של הציבור מהמציאות בה היא חיה. "מבחינת כל העולם, סתם זרקו עלי אבן. אבל אנשים באמת לא מבינים שהדקה של זריקת האבן היא לא הסיפור כאן, אלא השנייה שאחרי ומה שאתה סוחב איתך אחר כך גם שנה אחרי לפעמים", סיפרה. "לא מעניין אף אחד זריקות אבנים, וזה קורה כל הזמן. קצת כמו שהדרום בוער – אז כאן האבנים הורגות".