פיקוד העורף ממליץ לעבות את חלונות הפלדה בממ"דים בעוטף

כלקח ממבצע "שומר החומות", בין היתר בשל מות הילד עידו אביגל ועל בסיס דוח מודיעיני על אמצעי הלחימה של חמאס, החלונות החיצוניים יוחלפו כך שיהיו בעובי 32 מ"מ. "מחויבים להגנת האזרחים"

זמן צפייה: 01:51

חלונות הממ"דים בבנייה הפרטית ביישובי עוטף עזה הנמצאים במרחק של עד שבעה קילומטרים מהרצועה, הנמצאים בחזית לה ומאוימים, יוחלפו בחלונות בעובי 32 מ"מ - כך אמר הערב (שלישי) מפקד פיקוד העורף לראשי הרשויות באזור.

זאת, כלקח ממבצע "שומר החומות". המלצת פיקוד העורף מתבססת על תחקיר מותו של הילד עידו אביגל, שנהרג מרסיס שחדר את חלון הממ"ד שבו היה בשדרות, וכן על דוח מודיעיני הנוגע לאמצעי הלחימה המתקדמים של ארגוני הטרור בעזה.

"אנחנו מחויבים יותר מכול להגנתם של אזרחי ישראל ופועלים כדי להבטיח שלרשותם יעמדו אמצעי המיגון הרלוונטיים ביותר בהתאם לאיומים המתהווים", אמר מפקד הפיקוד, אלוף אורי גורדין. "על בסיס תפיסה זאת גיבש הפיקוד את המלצתו לעבות את חלונות הממ״דים".

עידו אביגל בן ה-5, נהרג מרסיס של רקטה בשדרות
עידו אביגל בן ה-5 והחור בחלון כתוצאה מרסיס של רקטה

כזכור, מתחקיר ראשוני שביצע פיקוד העורף על נסיבות מותו של בן ה-5, עלה כי חלון הממ"ד שבו שהה עידו עם בני משפחתו היה תקין - אולם הרסיס שהרג אותו הצליח בכל זאת לחדור אותו, בשל הזווית והעוצמה.

בשיחה עם חדשות 13, שחזר אסף, אביו של עידו, את הרגעים האחרונים לפני הפיצוץ שהרג את בנו: "אתמול היינו בבית והילדים קצת השתעממו, אז שני אשתי יצאה איתם לבית של אחותה שגרה שני בניינים לידינו". כשנשמעה האזעקה, נכנס אסף לממ"ד בביתו, וכשיצא - שלח הודעה לבני המשפחה "כפי שאנחנו רגילים", כלשונו.

"אף אחד לא ענה לי", סיפר. "הלכתי לעבר הבניין ופתאום ראיתי שמפנים באמבולנס פצועה. זאת היתה אשתי. היא אמרה לי, 'אסף, עידו מת'. אני לא מבין איך דבר כזה קרה, אני כועס על עצמי. אני לא מאמין שהילד שלי נהרג. איזה אסון, אסון גדול".