"אין ספינה כזאת בעולם": הצצה מיוחדת ל"סער 6" של חיל הים

כתב חדשות 13 הצטרף למסע של ספינת הטילים החדשה של חיל הים בדרכה לישראל. מפקד החיל, אלוף אלי שרביט, שיבח את הרכש ואף התייחס בפעם הראשונה לפרשת הצוללות: "לא מרגישים שום עננה או כתם"

זמן צפייה: 13:46

במשך כחצי שנה שהו לוחמי חיל הים בקיל שבצפון גרמניה, שם למדו לתפעל את אח"י מגן, ספינת סער 6 הראשונה של חיל הים הישראל. כתב חדשות 13 הצטרף אל הספינה במסעה לישראל ונחשף מקרוב למנחת המסוקים הרחב, לחדר המצב מבטן הספינה - ולמגורים, שיש מי שיכנה אותם "קלסטרופוביים".

"אין ספינה כזאת בעולם", אמר עליה מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט. "אני לא מכיר שום ספינה בגודל הזה שנושאת כל כך הרבה אמצעי לחימה ויכולות גילוי ותקשורת. היא יכולה לשאת עליה את כל חימושי התקיפה האופציונליים, היא תדע לשאת חימושים שיתקפו את היבשה, והיא גם תדע לעשות חימושים שתוקפים את הים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת המומחים של ה-FDA אישרה את חיסון הקורונה של פייזר

שנה לאחר התפרצות הקורונה: תיעוד בלעדי מהעיר שבה התגלה הנגיף

1,865 נדבקים חדשים אתמול – 2.7% מהבדיקות חיוביות

אלוף אלי שרביט, מפקד חיל הים
אלוף אלי שרביט, מפקד חיל הים | צילום: חדשות 13

ולמרות ההתרגשות בחיל מהרכש החדש - אי אפשר שלא לדבר על "פרשת 3000", תיק הצוללות וכלי השיט. בהתייחסות ראשונה שלו לנושא טוען שרביט - שלא נחקר ולא התבקש לתת עדות במשטרה, כי הוא לא חושב שיש צל שמאפיל על חיל הים. "אני לא מרגיש שום עננה, שום ענן ושום כתם", הדגיש. "אנחנו חדורי מטרה להביא ביטחון".

עוד טען כי "הספינות האלה פשוט מצוינות ומתאימות בדיוק לצורך המבצעי, והצוללות האלה הן הטובות מסוגן. אנחנו מפרידים בין תהליך הרכש לצורך המבצעי ולמענה ואני סומך את ידיי על הצורך המבצעי ועל המענה. אנחנו מתעסקים בלהביא ביטחון לעם ישראל".

האח''י מגן, ספינת הטילים החדשה של צה''ל | צילום: דובר צה''ל