המתיחות בדרום: רקטה שוגרה לעבר ישראל ויורטה ע"י כיפת ברזל

דובר צה"ל אישר כי בוצע ירי לכיוון העוטף, לאחר שהופעלו התרעות צבע אדום בשדרות ובכמה יישובים נוספים. לוחמי ההגנה האווירית יירטו את השיגור. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק

זמן צפייה: 01:53

המתיחות בדרום: רקטה שוגרה הערב (שישי) מרצועת עזה לעבר ישראל, ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק. זאת לאחר שהופעלו התרעות צבע אדום בשדרות ובכמה יישובים נוספים, ואחרי שבמהלך היום פרצו יותר מ-20 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה.

מוקדם יותר היום התייחס שר הביטחון בני גנץ למתיחות הגוברת, ובתום הערכת מצב שקיים עם הרמטכ"ל ועם אלוף פיקוד הדרום הצהיר: "צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום, יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד. תושבי עזה סובלים מהחמאס, אנחנו נמשיך להגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל".

עוד בחדשות 13:

שר הביטחון בתום הערכת מצב: "חמאס יספוג פגיעה קשה מאוד"

חמאס מאיים בהסלמה: אם ישראל תמשיך לתקוף – היא תשלם מחיר כבד

מטח לילי על שדרות: נזק נגרם לבית – צה"ל תקף 3 פעמים ברצועה

שיגור לעבר הדרום (ארכיון)
שיגור לעבר הדרום (ארכיון) | צילום: רויטרס

בבוקר איים חמאס בהסלמה עם ישראל, אם תקיפות צה"ל ברצועה יימשכו. "ההתנגדות בעזה לא תהסס להיכנס למערכה עם האויב הציוני אם תימשך ההסלמה", מסר דובר הארגון פאוזי ברהום. "על האויב הציוני להבין: אם ימשיך את התוקפנות וימשיך להפציץ מוצבים שלנו - הוא יישא בתוצאות וישלם מחיר כבד".

בד בבד, מקורות פלסטינים אמרו לחדשות 13 כי שבע הרקטות שנורו הלילה מהרצועה, נורו לאחר שמצרים שיגרה אזהרה לחמאס, לפיה המצב בדרום עלול להידרדר עוד יותר. בשל העובדה כי חמאס התעלם מהאזהרה, ההערכה היא שהוא מאותת שפניו להסלמה. על פי המקור, גם היום יועברו דרך מצרים מסרים ברוח דומה.

שריפה ביער כיסופים כתוצאה מבלון תבערה
שריפה ביער כיסופים כתוצאה מבלון תבערה | צילום: קק''ל

בלילה שבין חמישי לשישי תקף צה"ל שלוש פעמים ברצועת עזה, זאת לאחר שבית בשדרות נפגע מאחת הרקטות ששוגרו לעבר ישראל. עדיין לא ידוע אם הבית ספג פגיעה ישירה או אם הרקטה התפוצצה עוד באוויר, ומה שפגע בבית היו הרסיסים מהיירוט. 3 נפגעות חרדה טופלו במקום. כמו כן, אישה נוספת שנחבלה בדרך למרחב המוגן טופלה גם היא לאחר שנפצעה בגפיה. עוד לפני הפגיעה בבית נורה מטח רקטות מרצועה לעבר שדרות, ניר עם ואביבים.