גורמים במערכת הביטחון: חמאס לא מספק את הסחורה בהסדרה

בדרג המדיני והצבאי סבורים שניתן היה למנוע את אירועי הימים האחרונים, ומאשימים את ארגון הטרור השולט ברצועה בכך שלא מיישם את המצופה ממנו במסגרת ההסדרה - ולא אוכף משמעת ירי על הג'יהאד

זמן צפייה: 06:38

בדרג המדיני והצבאי לא מרוצים מסבב ההסלמה שהיה ביומיים האחרונים - וסבורים שאפשר היה למנוע אותו. האצבע המאשימה מופנית כלפי חמאס - שלא מיישם את הנדרש ממנו במסגרת ההסדרה עם ישראל, ולא אוכף משמעת ירי על הג'יהאד האסלאמי.

בד בבד, הלקח הטקטי של צה"ל מהאירועים האחרונים הוא שיש לחדד נהלים, ולבודד את המרחבים שמהם לוקחים גופות של מחבלים מעזה, כדי להימנע משאירע בסבב הזה - כשתמונת המחבל ליבתה את המתיחות.

עוד בחדשות 13:

חזרה לשגרה בדרום: פיקוד העורף הסיר את כל המגבלות

כך השתמש הג'יהאד בתקרית הדחפור – כדי לתרץ את הירי לעוטף

הירי לדרום נמשך; גם מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה

ניסיון הפיגוע בגבול רצועת עזה
ניסיון הפיגוע בגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13

היום (שלישי) בצהריים הוחלט בפיקוד העורף להסיר את כלל המגבלות בערי ויישובי הדרום, והודיעו כי התושבי באשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב, מועצה אזורית שער הנגב יכולים לחזור לשגרה מלאה. זאת, לאחר ההסלמה שבמהלכה נורו כ-120 רקטות לעבר יישובי הדרום והעוטף. הדבר הוביל לביטול הלימודים, חסימת צירים והגבלת התכנסויות ואירועים רבי משתתפים.

צה"ל ציין כי 100 שיגורים חצו את הגדר במהלך ההסלמה הנוכחית, כחצי מהם יורטו והיו למעלה מ-90% הצלחה ביירוט.

לאחר יום קרב שבמהלכו נורו לעבר יישובי העוטף קרוב למאה רקטות, נשמר במהלך הלילה השקט בדרום לאחר הדיווחים הפלסטיניים על הפסקת אש בין צה"ל לפלגים ברצועת עזה.

הסלמה בדרום
הסלמה בדרום | צילום: רויטרס

אמש, בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה החל מהלילה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטרי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה נסגר לחלוטין.

אתמול בערב נורו מרצועת עזה כ-80 רקטות - 90% מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. זוהתה נפילה אחת בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. נזק קל מרסיסים נגרם למבנה סמוך, ואין נפגעים בגוף. כמה מהשיגורים יורטו. בג'יהאד האסלאמי החליטו לכנות את סבב הלחימה האחרון "עוז הנאמנים".