המטחים לדרום נמשכים - בוטלו הלימודים באשקלון

במהלך הערב נורו כמעט 30 רקטות לעבר יישובי העוטף - לפחות 13 מהן יורטו ע"י כיפת ברזל. באשקלון נפל יירוט פגע ברכב וגרם לנזק - אין נפגעים בגוף. בשדרות זוהתה נפילה בשטח פתוח סמוך לבית

זמן צפייה: 13:12

הסלמה בדרום: מטחי ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום נמשך לאורך הערב (ראשון), כשאזעקות נשמעו בשעות האחרונות באשקלון, בשדרות וביישובי עוטף עזה. מאז שעות אחר הצהריים נורו לפחות 24 רקטות מרצועת עזה, ומדובר צה"ל נמסר כי לפחות 13 מהרקטות יורטו.

במהלך האזעקות באשקלון, נחבלה אישה אחת קל בדרכה למרחב מוגן, ואישה נוספת לקתה בחרדה. שתיהן פנו לבית החולים ברזילי שבעיר לטיפול רפואי. רכב נפגע באשקלון מחלקי מיירט - ועלה באש. משעות אחר הצהריים פנו עשרות תושבי הדרום למרכזי החוסן, לצורך סיוע נפשי. בסיום הערכת מצב הוחלט לבטל את הלימודים מחר באשקלון.

מעיריית שדרות נמסר כי אין שינוי בהנחיות של הצבא לתושבים. במטח האחרון אותרה פגיעה בשטח פתוח צמוד לבית. נזק קל נגרם לחומה. בשער הנגב דווח על נפילה בשטח פתוח.

עוד בחדשות 13:

תיעוד מצלמות התצפית: סיכול פיגוע המטען של הג'יהאד האסלאמי

כוח צה"ל ירה לעבר שני פלסטינים שהניחו מטען ליד גדר הרצועה

"פעילי טרור בעזה הונחו לציית לכללי בטיחות – מחשש שי-ם תתקוף"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2002232154' autoplay='0' credit='טל נוסוייב' desc='יירוטי כיפת ברזל בשמי שדרות' kid='1_ws2dilji' duration='16'']

דובר חמאס פוזי ברהום התייחס להסלמה היום. "הכיבוש הישראלי הוא האחראי על ההסלמה, בשל הפשע הנתעב שחצה את כל הגבולות – הריגת הצעיר מחמד א-נאעם והתעללות בגופתו. תגובת ההתנגדות היא תוצאה טבעית להמשך אותם הפשעים וההפרות הציוניות נגד זכויות עמינו ותושבי עזה הנצורים", כתב בהודעה לעיתונות. "במידה והאויב יבצע כל איוולת נגד בני עמינו, ההתנגדות לא תירתע מלהתעמת עם האויב הפושע הזה".

בכיר כחול לבן, גבי אשכנזי, סייר הערב באשקלון ואמר: "המציאות כאן בלתי נסבלת. המדיניות בעזה כשלה. בלתי נסבל שבבוקר חמאס סופר דולרים- ובערב תושבי הדרום סופרים טילים. התושבים כאן צריכים לחיות בשקט מוחלט ובשלום. אם לא יהיה שקט מוחלט הכולל את השבת הבנים - נדרוש לפעול בכח".

במקביל, התקיימה הערכת מצב בקרייה, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

הערכת המצב שהתקיימה בקריה
הערכת המצב שהתקיימה בקריה | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

מקור דיפלומטי מסר הערב, כי שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב ונציגי המודיעין המצרי מקיימים מגעים עם כל הצדדים בנסיון להשיב את הרגיעה בעזה על כנה.

בעקבות הפיגוע שסוכל הבוקר בגבול רצועת עזה, וחשש מירי תגובה מצד הג'יהאד האסלאמי, הוחלט בצה"ל לתגבר את נוכחות סוללות כיפת ברזל באזור. זאת, ברקע איומי ארגון הטרור לנקמה: "הידיים שלנו על ההדק והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב", מסרו.

הנחת המטען על גדר המערכת על ידי חוליית טרור
הנחת המטען על גדר המערכת על ידי חוליית טרור | צילום: דובר צה''ל

בכיר הג'יהאד האסלאמי, אסמאעיל רדואן, התייחס לתקרית ואמר כי מדובר ב"פשע נתעב של הכיבוש נגד העם הפלסטיני - הוא לא יעבור ללא תגובה הולמת". עוד הוסיף כי "בשעה זו בוחנים הפלגים הפלסטינים את דרכי התגובה, וללא ספק תהיה תגובה שכזו".

בתוך כך, ברצועה דיווחו כי פעילי הזרועות הצבאיות של הארגונים בעזה מפנים מפקדות מחשש להסלמה בעקבות התקרית הבוקר בין צהל לחוליית הג’יהאד בגבול.