אחרי יותר מחודש של שקט: רקטה נורתה מהרצועה; צה"ל תקף בתגובה

מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה ורקטה נפלה בשטח פתוח. בתגובה, טנקים של צה"ל תקפו שלוש עמדות חמאס בצפון הרצועה. לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית - לא היו נפגעים בתקיפה

זמן צפייה: 01:04

אחרי למעלה מחודש של שקט בדרום - במהלך הלילה (רביעי) נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף - שנפלה בשטח פתוח. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד, והתרעה הופעלה בשטח פתוח וביישומון בלבד. כאמור, השיגור האחרון לעבר שטח ישראל בוצע בסוף חודש מארס. אין נפגעים בגוף.

בתגובה, טנקים של צה"ל תקפו שלוש עמדות צבאיות של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית לא היו נפגעים בירי צה"ל. למרות הירי אין שינויים בהנחיות לתושבים והלימודים מתקיימים הבוקר כרגיל.

בתוך כך, מהזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נמסר הלילה כי פעיל של הארגון נהרג מקריסת מנהרה. דיווחים בתקשורת ברצועת עזה מציינים כי באירוע נפצעו שני פעילים נוספים של הזרוע הצבאית של חמאס.

חיטוי הרחובות ברצועת עזה
חיטוי הרחובות ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

זוהי הפעם השנייה בלבד מאז תחילת משבר הקורונה שמשוגרת רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל. בסוף חודש מארס נורתה רקטה והתפוצצה גם היא בשטח פתוח. זאת, לאחר שהופעלו התרעות בשדרות, יישובי עוטף עזה ושער הנגב. ההערכות הן שהירי לא בוצח על ידי חמאס, אלא על ידי אחד הארגונים האחרים ברצועה.

כידוע, מערכת הביטחון מסייעת בהכנסת ציוד מגן ובדיקות קורונה לרצועה כדי למנוע התפשטות קורונה בעזה.