ישראל אישרה: דלקים יוכנסו לרצועה - מרחב הדיג הוגדל

גורם ישראלי אישר כי הושגו הבנות עם חמאס • חרף הרגיעה: מטען מחובר לאשכול בלונים אותר בעוטף • ראש מועצת אשכול לחדשות 13: "הדרג המדיני הפך אילם - אף אחד לא מדבר איתנו"

זמן צפייה: 01:13

המתיחות בדרום: גורם ישראלי אישר היום (שישי) כי ישראל חזרה להכניס סולר ודלק לרצועת עזה, וכי החל מ-10:00 מרחב הדיג ברצועה הוגדל בחזרה ל-15 מיילים ימיים. הגורם אמר כי "המהלך אירע לאחר התחייבות שחמאס יפסיק את האלימות נגד ישראל. אם הארגון לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות".

קודם לכן, חרף הרגיעה המסתמנת, מטען מחובר לאשכול בלונים גדול אותר בשטח חקלאי של קיבוץ צאלים שבעוטף עזה. זאת, חרף הדיווחים על הבנות לרגיעה בין ישראל לחמאס. לא נגרם נזק באירוע.

לעוד כתבות בנושא: 

גורמים פלסטינים: ישראל וחמאס הגיעו להבנות בע"פ למניעת הסלמה

העוטף ממשיך לבעור: "ההכלה מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו"

מטען מחובר לצרור בלונים גדול בקיבוץ צאלים
מטען מחובר לצרור בלונים גדול בקיבוץ צאלים | צילום: ארז ברגר

בד בבד, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני אמר לחדשות 13 כי "הדרג המדיני הפך אילם - אף אחד לא מדבר איתנו". "איש לא עדכן אותי לגבי הסדרה", הוסיף ירקוני. "עזבו אתכם מפוליטיקה ומבחירות, תבואו ותעדכנו, שנוכל להרגיע את הציבור ואת עצמנו. זה מדהים מה שקרה פה במדינה, השקט הזה וההתעלמות הזו".

בתוך כך, בכיר כחול לבן חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס לדיווחים על הסדרה וכתב כי "ההסכם הזה שווה כמו קודמיו, כלום. כמה ימי שקט וחזרה לשגרה". "חמאס מחזיק ושולט משני צדי הגדר, מצד אחד את האוכלוסייה בעזה ומצד שני את יישובי העוטף", הוסיף לפיד. "ברצותו מבעיר את השטח וברצותו חותם על רגיעה. ממשלת ישראל איבדה כל עניין בתושבי העוטף".

הבוקר, כזכור, גורמים פלסטינים מסרו לחדשות 13 כי הושגו הבנות בעל פה בין ישראל לחמאס על מניעת ההסלמה, וכי מבחן התוצאה יכתיב אם הן אכן ייושמו. מצרים העבירה מסר לחמאס לפיו ישראל אינה מוכנה להכיל את המשך שיגור בלוני התבערה מעזה.

כמה שעות קודם לכן דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא" מפי מקורות באו"ם, כי לאחר תיווך של מצרים והאו"ם הושג הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח, ישראל תחדש החל מהבוקר את הזרמת הדלקים לרצועה וכן תגדיל את מרחב הדייג ל-15 מיילים ימיים. חמאס מצדו, מתחייב להפסיק את שיגור בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף ולרסן את ההפגנות השבועיות על הגדר.

שריפות בעוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים
שריפות בעוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים | צילום: כבאות והצלה מחוז דרום

אמש ניהלה ישראל מאמצים קדחתניים להגיע להבנות עם מצרים, בניסיון לחזור להסדרה בעוטף עזה. זאת, ברקע גל השריפות השבוע, כאשר יותר מ-100 דליקות פרצו בימים האחרונים בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה.

17 שריפות פרצו אתמול בשטחים פתוחים בעוטף – כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מכיוון רצועת עזה. צוותי כיבוי שפעלו בשטח השיגו שליטה על האש בכל המוקדים. בתוך כך, בלון תבערה נחת בכניסה לבית פרטי ביישוב במועצה האזורית אשכול, חבלני משטרה מהמחוז הדרומי הוזעקו למקום. במקביל, באחד היישובים תושבים דיווחו על ריח חריף שגורם לקשיי נשימה.