מהבוקר – כ-20 שריפות בעוטף; בכיר בחמאס: ההבנות עם י-ם בסכנה

כוחות הכיבוי השתלטו על האש בכל המוקדים • חבר הלשכה המדינית של הארגון שלח מסר מאיים לישראל ואמר: "להפסקת הזרמת הדלק לתחנת הכוח ברצועה עלולות להיות השלכות הרות אסון"

זמן צפייה: 01:24

המתיחות בדרום: כ-20 שריפות פרצו משעות הבוקר (שלישי) בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה אל שטח ישראל - כאשר אחת מהדליקות פרצה במועצה האזורית אשכול, סמוך לבתי מגורים. כוחות הכיבוי השתלטו על האש בכל המוקדים.

גדי ירקוני, יושב ראש מועצה אזורית אשכול, התייחס למתיחות הגוברת באזור: "מדיניות ההכלה מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו. לא נסכים שחופשת הקיץ של ילדינו תהיה אפופת עשן וריח של שריפות - אף אזרח לא היה מסכים לחיות כך. חבל ארץ שלם מופקר ושבוי על ידי מדיניות ההכלה". לדבריו, "אנחנו מבינים שמבחינת מדינת ישראל לא מדובר באיום אסטרטגי - אבל מדובר באיום של ממש על החוסן של תושבי עוטף עזה״.

כתבות נוספות בחדשות 13: 

המתיחות בדרום: 15 שריפות פרצו ביישובי עוטף עזה

"נשברנו": המשפחות שהחליטו לעזוב את בתיהן בעוטף עזה

בעקבות בלוני התבערה: הופסקה העברת הדלקים לעזה

Whatsapp Image 2019 06 24 At 1
בלון תבערה נפל בגן במועצה האזורית שדות נגב | צילום: רפי בביאן, בטחון שדות נגב

בתוך כך, כמה עשרות פלסטינים התקרבו היום לגדר הרצועה וניסו לחבל בה. כוחות צה"ל ביצעו בתגובה ירי באזור וריססו גז מדמיע לעבר הנוכחים - כמה מהפלסטינים נפצעו קל.

בד בבד, חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, חליל אל-חיה, העביר מסר מאיים לישראל בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב", ואמר כי "המניפולציה שמשטר הכיבוש עושה כשהוא מצמצם את מרחב הדיג, ומפסיק את הזרמת הדלק לתחנת הכוח ברצועת עזה - מעמידה את ההבנות בינינו בסכנה גדולה, ועלולה ליצור השלכות הרות אסון כלפיו".

בהמשך דבריו, שלח אל-חיה מסר תוקפני נוסף, ואמר כי "אנו מזהירים את הכיבוש מייצוא המשברים הפנימיים שלו אל העם הפלסטיני, ומטילים את האחריות להידרדרות המצב ברצועת עזה בשל כך".  את הדברים אמר בעקבות הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, שהכריז הבוקר כי מהיום ועד להודעה חדשה תופסק העברת דלקים לרצועת עזה - זאת כתגובה לחידוש הפרחת בלוני התבערה והנפץ.

הפגנות בגבול הרצועה
הפגנות בגבול הרצועה

במקביל, מתקיימת בבחריין ועידה כלכלית בשיתוף נציגי מדינות במזרח התיכון - עליה הרשות הפלסטינית הטילה חרם. לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין, חלל צה"ל שנעדר ברצועת עזה מאז מערכת צוק איתן, שיגרו הבוקר מכתב לכל שגרירי המדינות המשתתפות בוועידה ולשליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב - שבו הם דורשים להציב את השבת החיילים הנעדרים כתנאי מקדים לכל הסדר אפשרי עם חמאס.

בפנייתם לשגרירים כתבו ההורים השכולים כי "לפני כמעט חמש שנים נרצח בננו הדר ונחטף למנהרה בזמן הפסקת אש הומניטארית בין-לאומית". לדבריהם, "מאז מפר חמאס את כל החוקים והעקרונות הבסיסיים של זכויות האדם ומונע את הבאתו לקבורה על פי כל הדתות, כולל האסלאם".

מאמצים לכיבוי שריפה בעוטף עזה | צילום: צפריר ניר

הבןקר, כזכור, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי תופסק העברת דלקים לתחנת הכוח שברצועת עזה עד להודעה חדשה. זאת, בתגובה לחידוש הפרחת בלוני התבערה והנפץ מרצועת עזה.

15 שריפות פרצו אתמול ביישובי עוטף עזה - כולן כתוצאה מבלוני תבערה. במועצה אזורית אשכול פרצו חמש שריפות, כך גם במועצה אזורית שדות נגב. במועצה אזורית שער הנגב פרצו שלוש שריפות, מתוכן דליקה גדולה במאגר בניר עם. ברוב המקרים הושגה שליטה תוך דקות ספורות, פרט ליער עלומים ולמאגר ניר עם. אתמול פרצו שש שריפות בעוטף בסך הכל.