בתגובה לירי לעבר אשקלון: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

חיל האוויר תקף מטרות של ארגון הטרור, בהן שני אתרים לייצור אמצעי לחימה, תשתיות תת קרקעיות ומתחם אימונים צבאי. נחקר אם טנק ירה לעבר עמדה ללא אישור, ומדוע כיפת ברזל לא הופעלה

זמן צפייה: 02:13

מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ראשון) 12 יעדים של חמאס ברצועת עזה, בתגובה לשיגור הרקטה אמש לעבר ישראל - שנחתה בשטח מפעל באשקלון וגרמה לנזק. לא דווח על נפגעים בגוף. אישה בהיריון נפגעה בעת שרצה לממ"ד ופונתה לבית החולים ברזילי. היא נמצאת תחת השגחה ומצבה טוב.

בין המטרות שהותקפו - שני אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת קרקעיות ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של חמאס. צה"ל חוקר אם מוקדם יותר בלילה טנק ירה לעבר עמדת חמאס מבלי שקיבל את האישורים הנדרשים לכך. בנוסף נבדק למה מערכת כיפת ברזל לא הופעלה - זאת לאחר שגם באירוע הקודם כיפת ברזל לא יירטה את הרקטות ששוגרו לאשדוד ולמרכז.

עוד בחדשות 13:

רקטה שוגרה לעבר ישראל – נפלה בשטח מפעל באשקלון וגרמה לנזק

נהדפת על הרצפה בידי השוטרים: תיעוד מעצר אלים של מפגינה בי-ם

עשרות מחולצים, גשם, שלג – והצפות: סיכום היממה החורפית

תקיפת צה''ל ברצועה בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון
תקיפת צה''ל ברצועה בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון

מוקדם יותר השבוע שתי רקטות שוגרו מצפון רצועת עזה לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים - לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. בתגובה, צה"ל תקף ברצועה והשמיד עמדות צבאיות של חמאס. מתחקיר צה"ל עלה כי הרקטות נורו בשל ברקים שהפעילו את משגרי הרקטות, וכי לא מדובר בירי מכוון.

הנזק שנגרם למפעל באשקלון כתוצאה מהרקטה
הנזק שנגרם למפעל באשקלון כתוצאה מהרקטה | צילום: דוברות המשטרה

תצפיות ומצלמות צה"ל תיעדו שני ברקים שפגעו בתוך רבע שעה בלוחות חשמל בשכונת שג'אעיה. הברקים יצרו פולסים חשמליים שפגעו במשגרים תת קרקעיים של החמאס, מה שגרם לירי הרקטות לשטח ישראל. לאחר מכן חמאס העביר לישראל מסר לפיו מדובר היה בתאונה.

כזכור, מספר שעות לאחר הירי, גורם פלסטיני בכיר שצוטט בעיתון "אל-קודס", טען כי ייתכן שחדירה של מי גשמים אל כן השיגור גרם לתקלה חשמלית - והיא זו שהפעילה אותו ושיגרה את הרקטות. עוד אמר כי למרות שהפלגים הפלסטיניים לא חוששים מעימות עם ישראל - הם לא מעוניינים באחד כזה בקרוב.