הלילה הרביעי ברציפות: צה"ל תקף ברצועת עזה

מטוסי קרב וטנקים תקפו יעדים של חמאס ברצועה - בהם מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית. זאת, בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה - שגרמו היום לפריצת עשר שריפות בעוטף עזה

זמן צפייה: 02:35

מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו הערב (שישי) יעדים ברצועת עזה, בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר עוטף עזה. זהו הלילה הרביעי ברציפות שבה מתבצעת תקיפה של חיל האוויר.

צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס. בתקשורת הפלסטינית דווח כי בעקבות התקיפה ממזרח לאל-בורייג' נגרם נזק למבנים אזרחיים ונפצעה ילדה.

במהלך היום פרצו עשר שריפות באזור עוטף עזה, כתוצאה מבלוני תבערה. כוחות כיבוי, בסיוע קק"ל וצה"ל עמלו כדי לכבות את השריפות, שמרביתן היו קטנות, באחת מהן נשרפו חממות נטושות בקיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון. שריפה שפרצה סמוך לקו בתים ראשון במושב במועצה האזורית שדות נגב הביאה לפינוי שלוש משפחות מבתיהן עד לסיום הטיפול באירוע.

עוד בחדשות 13:

10 שריפות בעוטף עזה מהבוקר; עקב המתיחות: הרמטכ"ל סייר באזור

גם הלילה: צה"ל תקף מטרות של חמאס בעזה בתגובה לבלוני התבערה

נסראללה מזהיר: "ישראל צריכה לצפות לתגובה שלנו על הרג הפעיל"

תקיפה ברצועת עזה
תקיפה ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

בד בבד, בעקבות המתיחות באזור, הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר הבוקר באחד ממוקדי השריפות וקיים הערכת מצב עם מפקדים בשטח. בשיחה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה אמר הרמטכ"ל כי הוא מבין את התחושות של התושבים, והצהיר כי צה"ל מגיב בכל הכוח לטרור הבלונים. עוד ציין כי הוא מאמין שבעקבות הצעדים שנעשים - הפרחת הבלונים תיעצר בימים הקרובים.

כאמור, גם בלילה האחרון תקף צה"ל יעדים של חמאס ברצועת עזה, בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה. מסוקי קרב, מטוסים וטנקים של צה"ל הפציצו, בין היתר, מוצב של מערך ההגנה האווירית של חמאס, תשתיות תת-קרקעיות וכן עמדות תצפית של ארגון הטרור.

מצה"ל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל ונמשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".