שני שיגורים בוצעו לעבר ישראל - צה"ל תקף ברצועה בתגובה

דובר צה"ל אישר כי שתי רקטות נורו לעבר יישובים בעוטף. אחת מהרקטות נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, והשנייה ככל הנראה נפלה בשטח הרצועה. בתגובה תקף חיל האוויר מוצבי חמאס

זמן צפייה: 00:25

שתי רקטות נורו הערב (שישי) מרצועת עזה לעבר יישובים בעוטף עזה - כך אישר דובר צה"ל. אין נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. אחת מהרקטות נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, והשנייה ככל הנראה בשטח פלסטיני. זאת, לאחר שהתרעת צבע אדום הופעלה בכמה יישובים.

בתגובה לשיגורים, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה של חמאס. ככל הנראה מי שביצע את הירי לא היה חמאס אלא אחד הארגונים הקטנים.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, צה"ל החל לתגבר כוחות באזור יהודה ושומרון ובעזה לקראת הסיפוח. הכוחות של הצבא ביהודה ושומרון דלים, ואף צומצמו בתקופה האחרונה. נוסף על כך, לא רוצים להטיל כוחות לשטח, מחשש שזה יעורר תגובה לא רצויה של התנגדות, אך עדיין נערכים לשתי חזיתות פעילות בשטחים ובדרום.

עוד בחדשות 13:

דיווח: קושנר ייעץ לנתניהו לא למהר לקדם את נושא הסיפוח

בכירים בקבינט הקורונה מעריכים: נגביל התכנסויות בחללים סגורים

גנץ: "השאלה אינה אם אהיה רה"מ – אלא איך תיראה המדינה שבמשבר"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2006262156' autoplay='0' credit='דדי פולד' desc='שיגור הרקטות כפי שתועדו בנתיב העשרה' kid='1_74w4oaim' duration='3'']

Streaks Of Light Are Pictured As Rockets Are Launched From The Gaza Strip Towards Israel, As Seen From Israel
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל (ארכיון) | צילום: רויטרס

הפעם האחרונה שבה בוצע ירי מהרצועה לעבר ישראל הייתה לפני כעשרה ימים, כאשר רקטה נורתה לעבר ישראל ונפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ולא דווח על נפגעים. בצה"ל זיהו את הכיוון בו עתידה ליפול הרקטה והחליטו שלא להפעיל אזעקת צבע אדום אלא רק להתריע על כך ביישומון. זמן קצר לאחר מכן תקף צה"ל בתגובה באמצעות טנק ובירי מהאוויר.

"כלי טיס של צה"ל תקף תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה", נמסר אז מצה"ל. "בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של הארגון. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל".